جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیشتر مراکز عبادی و مساجد راجستان بازگشایی می شوند

حوزه/ اکثر عبادتگاه‌ها در جایپور، مرکز ایالت راجستان در هند، از مساجد گرفته تا معابد، پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌شان را از سر می گیرند و درهایشان را به روی نمازگزاران گشوده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، ماه‌ها پس از تعطیلی کامل مساجد و مراکز عبادی در سرتاسر هندوستان، به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از این عبادتگاه‌ها از جمله مساجد و معابد هندوها در جایپور پایتخت ایالت راجستان، درهایشان را به روی نمازگزاران گشوده‌اند.

طبق اخبار رسیده زمان پرستش در عبادتگاه‌ها محدود خواهد بود و مردم تنها می‌توانند در تعداد محدود و در زمان‌های مشخص به این مراکز سر بزنند.

مسجد جامعه، بزرگترین مسجد در جاییپور با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نمازگزار نیز از روز دوشنبه آغاز به کار خواهد کرد. سید امجد علی مفتی مسجد جامع گفت: ما قانونی گذاشته‌ایم که براساس آن تنها نیمی از ظرفیت مسجد باید هنگام اقامه نماز جمعه پر شود و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت می‌کنیم. در روزهای عادی نیز فقط ۵۰ نمازگزار را پوشش می‌دهیم به جز روزهای جمعه.

وی خاطرنشان کرد: ما از دیگر مساجد و مراکز دینی نیز خواسته‌ایم که دستورالعمل‌های ارائه شده به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند.

حرم اجمیر شریف درگه، از مراکز دینی مسلمانان در راجستان نیز از روز دوشنبه فعالیتش را آغاز کرده‌است و مقامات برای نظارت بر فعالیت‌های این درگه از آنجا بازدید به عمل آوردند.

۳۲ معبد در منطقه جایپور تحت نظارت، بازگشایی شده اند. اکاش رانجان افسر نظارت بر معابد هندو گفت: معابد ما معمولا زیاد شلوغ نمی‌شوند. در روزهای عادی، تعداد کسانی که به معابد می‌روند از ۵۰ نفر بیشتر نمی‌شوند. و به همین جهت نیز رسیدگی به این وضعیت زیاد سخت نخواهد بود. ما دایره‌های رنگی روی زمین کشیده‌ایم و پوسترهای آگاهی رسانی بر روی دیوارها نصب کرده‌ایم.

در این میان کلیسا سنت آندرز اعلام کرد که تا ۳۰ سپتامبر تعطیل خواهد بود. کشیش جاگدیش شارام به خبرنگاران گفت: ما قرار بود روز یکشنبه ۱۳ سپتامبر بازگشایی داشته باشیم اما با توجه به افزایش موارد ابتلا، برگزاری مراسم یکشنبه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشکل ساز بود به همین جهت نیز کمیته تصمیم گرفت تا پایان ماه تعطیل باقی بمانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha