جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراکز عبادی فیجی جمعه این هفته با ۱۰۰ نمازگزار افتتاح می‌شوند

حوزه/ نخست وزیر فیجی امروز اعلام کرد از جمعه هفته آینده مراکز عبادی در این کشور با حفظ فاصله گذاری اجتماعی، و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از fijivillage، اماکن عبادی فیجی از جمعه این هفته رسما بازگشایی شده و هر مسجد مجوز حضور ۱۰۰ نمازگزار همزمان را خواهد داشت.

ورگ باینیماراما،  نخست وزیر فیجی اعلام کرد از روز جمعه ۲ ژوئن ۲۰۲۰، مراکز عبادی در شهر فیجی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده بودند، رسما از جمعه هفته آینده بازگشایی شده و درهایشان را به روی یکصد نمازگزار باز خواهند کرد.

وی گفت طی طرحی که از فردا اجرا می‌شود، در سه چهار روز آینده مقامات وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی جلسات ملاقاتی با رهبران مذهبی مساجد و سایر مراکز دینی خواهند داشت تا در مورد چگونگی افتتاح دوباره مراکز عبادی صحبت کنند و راه های پیشگیری از شیوع بیماری و مصونیت مردم فیجی در شرایط کنونی را بررسی کنند.

 نخست وزیر گفت که علم پزشکی نشان داده خانه‌های عبادی به دلیل روابط نزدیک، و صمیمت میان جماعت نمازگزاران و اعمالی چون آوازهای مذهبی دسته جمعی در کلیساها، با خطرات جدی مواجه هستند.

 وی خاطرنشان کرد که از نزدیک با کلیساها، مساجدو معابد برای توضیح و گذاشتن محدودیت‌ها کار خواهد کرد و افزود: بیش از هر زمان دیگری خانه‌های عبادی نباید منبع خطر باشند بلکه به پناهگاه امن برای مردم تبدیل شده و بار مسئولیت اجتماعی را با مردم به اشتراک گذاشته، سلامت نمازگزاران شان را تضمین کنند

از نمازخانه‌ها و مساجد، کلیساها و معابد خواسته شده تا ایستگاه‌های شستشوی دست نصب کرده، تماس را محدود کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و همزمان فقط ۱۰۰  نمازگزار در مسجد حضور یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha