یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پلیس و آتش نشانی به دنبال کشف علل وقوع حریق گسترده در مسجد فیجی

حوزه/ سخنگوی پلیس فیجی از آغاز عملیات مشترکی با اداره آتش نشانی برای پیدا کردن علل وقوع آتش سوزی در مسجد فیجی که متعلق به ۳۰۰ نفر از مسلمانان پنج روستا بوده خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از fijisun، نیروهای پلیس و مأموران آتش نشانی در تلاشند تا علل آتش سوزی روز جمعه در مسجد وینیملی در شهر لاباسا در جزیره فیجی را پیدا کنند.

براساس اخبار رسیده این آتش سوزی تقریبا بخش وسیعی از مسجد را تخریب کرده، و حضور نیروهای آتش نشانی در محل سبب شده ساختمان اصلی مسجد نجات پیدا کرده و به طور کامل فرو نریزد.

شیخ محمد از ساکنین وینیملی که شاهد آتش سوزی بوده می گوید که این حادثه در ساعت 3:30 بعد از ظهر آغاز شد. وی با صدای پارس سگ ها از خواب بیدار شده که از این اتفاق شوم خبردار شده اند. وی ابتدا تصور می کند که یک نفر قصد دارد اتومبیلش را به سرقت ببرد، اما با مشاهده دودی که از مسجد بلند شده، متوجه وقوع حریق در مسجد شده، امام جماعت مسجد را خبردار کرده و به سرعت با اداره آتش نشانی تماس می گیرد.

محمد در این باره گفت: در ساعت 4 آتش نشانی خبردار شده و به سرعت در صحنه حاضر شدند. هنگام رسیدن نیروهای آتش نشانی تمام ساختمان مسجد تقریبا در میان شعله های آتش می سوخت. آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و موفق به اطفای حریق و ممانعت از گسترش آتش سوزی به ساختمان های مجاور شدند.

وی افزود: من خوشحالم که کسی در این حادثه آسیب ندیده است. و هر شرایطی هم که در پیش باشد از خدای متعال به سبب اینکه ما را در امان نگه  داشته سپاسگزارم.

به گفته این مرد مسلمان، مسجد مورد نظر در این شهر فیجی متعلق به 5 روستا بوده و بیش از 300 نفر از مردم روستاهای اطراف در این مسجد به نماز می ایستادند.

سخنگوی پلیس از عملیات مشترک با اداره آتش نشانی برای پیدا کردن علل وقوع این آتش سوزی خبر داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha