پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برپایی بیش از 25 پروژه آنلاین عاشورایی برای کودکان و نوجوانان

حوزه/ طرح ابتکاری طلاب مدرسه امیرالمومنین (ع) در قم به منظور زنده نگه داشتن خاطره شهیدان عاشورا و قیام کربلا در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا کودکان نمی‌توانند در مراسم‌های عزاداری شرکت کنند برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  amiseminary، دانش آموزان مدرسه علمیه امیرالمومنین (خواهران و برادران) یک پروژه آنلاین را با محوریت بچه ها آغاز کرده اند تا یاد و خاطره امام حسین را در میان خانواده های عاشقان اهل بیت زنده کنند.

طلاب مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) در قم یک طرح ابتکاری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع)، عاشورا و دهه محرم راه اندازی آغاز کردند.

براساس این برنامه ابتکاری، که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است، عاشقان اهل بیت (ع) که به دلیل شیوع ویروس کرونا به مجالس عزاداری دسترسی ندارند می‌توانند از طریق این پروژه آنلاین با فضای عزاداری محرم ارتباط برقرار کنند. قرائت روایات سلحشورانه از نبرد کربلا، ارائه طراحی‌ها و نقاشی‌ها برای کودکان، کارگاه‌های آموزشی درباره نکات اخلاقی و از همه مهمتر شرکت در جلسات ماتم (عزاداری حسینی) از اهم فعالیت‌های مورد نظر این پروژه می‌باشند.

این پروژه در کل شامل موارد زیر است:

1. روایات سلحشورانه و جانفشانی‌های نبرد عاشورا  

2. نقاشی‌های کودکانه مربوط به صحنه های کربلا

3. کارگاه های آموزشی در زمینه های اخلاقی

4. کلیپ های سینه زنی/ نوحه سرایی

و بحث های جالب دیگر

کلیپ‌های آموزشی مرتبط به این طرح به زبان‌های مختلف فارسی، انگلیسی، آلمانی، ترکی و اردو آماده شده‌اند. و تمامی نیازهای اولیه برای یک برنامه جالب برای کودکان مسلمان در این طرح ارائه شده است.

دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در این پروژه هستند می توانند این فیلم را تماشا کنند

 و با شماره های  989127513107 + و  7818822709 44+ تماس بگیرند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha