جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 322911
۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

از نکات جالب توجه در برنامه ریزی های مرکز اسلامی امام علی برای محرم، برنامه های معرفتی و آگاهی بخش در کنار برنامه های عاطفی و عزاداری است که ترکیبی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آئین های عزاداری سیدالشهداء با حضور پرشور عاشقان حسینی هر شب در مرکز اسلامی امام علی(ع) وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است.

مرکز اسلامي امام علي(ع) وين همراه با ديگر حسينيان در سراسر گيتي، پرچم عزاي حسيني مي‌افرازد و مقدم سوگواران حسيني را گرامي مي‌دارد.

* استقبال با شکوه از آئین عزاداری

این آئین از شب اول محرم آغاز شده و تا شب دوازدهم برابر 15 نوامبر 2013 ادامه دارد و شامل نماز جماعت مغرب و عشا،قرائت قرآن کريم،سخنرانی رئيس مرکز حجت الاسلام والمسلمين منتظری و عزاداری و مرثيه سرايی مداح اهل بيت(ع) حاج حسن مالکی نژاد است.

استقبال از این مراسم به حدی است که سالن اصلی برای برپایی مراسم، کافی نیست و بسیاری از عزداران خارج از سالن اصلی و یا از طریق تلویزیون مداربسته مراسم را دنبال می کنند و گروهی دیگر به صورت زنده از طریق اینترنت عزداران حسینی را همراهی می کنند.

* برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره

از دیگر برنامه هایی که مرکز اسلامی امام علی به مناسبت ماه محرم الحرام و توجه بیش از پیش به امور معنوی و عقیدتی برگزار کرده، جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره، توسط حجت الاسلام والمسلمين محمد تقديری معاون فرهنگی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی است که جهت تبلیغ به کشور اتریش سفر کرده است. همچنین کارگاه های آموزشی، احکام و معارف اسلامی ويژه خواهران، توسط سرکار خانم مؤمنی  در مرکز برگزار می شود.

مرکز اسلامی امام علی همچنین هرشب پس از نماز مغرب و عشاء، مراسم عزاداری ویژه برادران افغانستانی و عرب زبان برگزار می کند.

* کارگاه " مرز آموزه های صحیح دینی با جهل و خرافه"

از نکات جالب توجه در برنامه ریزی های مرکز اسلامی امام علی برای محرمِ امسال، برنامه های معرفتی و آگاهی بخش در کنار برنامه های عاطفی و عزاداری است که ترکیبی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشته است. از جمله برنامه های این مرکز برای ارتقای سطح فکری مخاطبان، برپایی نمایشگاه و کارگاه آموزشی با موضوع: "مرز آموزه های صحیح دینی با جهل و خرافه" بود که شنبه 6محرم الحرام مصادف با 10نوامبر بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین تقدیری برگزار شد. البته نمایشگاه مربوط به این موضوع تا پایان دهه عاشورا برقرار است.

 

* جُنگ محرم ویژه کودکان

این مرکز همچنین از برنامه ریزی برای کودکان نیز غافل نبوده است؛ برپایی جُنگ محرم از ابتکاراتی است که مرکز اسلامی امام علی ویژه کودکان تدارک دیده است. قصه گويی، شعر و سرود، مسابقه، کاردستی و نقاشی از برنامه های این جنگ است.

مرکز اسلامی امام علی طی اطلاعیه ای اعلام کرد نظر به اهميت و توجه فراوان دين مبين اسلام به تربيت دينی کودکان و نوجوانان در دوران طفوليت و ماندگاری آموخته ها در شکل گيری شخصيت آنان، از والدين محترم تقاضا می شود، در برنامه متنوع "جُنگ محرم" فرزندان خود را شرکت دهند. خاطر نشان می شود برنامه های عزاداری این مرکز هر شب از سايت مرکز اسلامی به نشانی www.izia.at  به طور زنده پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha