پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید محور وحدت باشند، گفت: روحانیت خدمت به اسلام و مردم را وظیفه می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان رزن با اشاره به حضور حجت الاسلام منصوری به عنوان امام جمعه این شهرستان، اظهار داشت: باید از حجت الاسلام مولازاده به خاطر خدمات ارائه شده در طول دوران امامت جمعه شهرستان رزن تشکر کنیم و امیدوارم خدمات ارزنده‌ای که در گذشته صورت گرفته در آینده نیز مستمر باشد.

وی افزود: رزن منطقه‌ای عالم پرور است؛ عالمانی همچون آیت الله آخوند همدانی و مرجعیت بزرگ آیت الله العظمی نوری همدانی، که نام و علم این بزرگان بر روی زبان ها جاری است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید این مسیر توسط روحانیت امروز نیز ادامه پیدا کند، گفت: باید از این برجستگی و ظرفیت موجود در رزن به نحو احسن استفاده شود بتوانیم مسیر گذشته را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه با وحدت کارها به نتیجه خواهد رسید، خاطر نشان کرد: مهم خدمت به مردم است و باید به یاد داشته باشیم که با حاشیه سازی و اختلاف پراکنی نمی‌توان کاری را پیش برد.

نماینده ولی فقیه در همدان موفقیت در خدمت رسانی به مردم را در سایه اتحاد دانست و گفت:  سیاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور هم بر اساس توجه به وحدت و اجرای وحدت برای خدمت به مردم است.  

وی در ادامه به تشریح معیارهای وحدت پرداخت و گفت: شرط آنکه وحدت در جامعه حاکم شود، حرکت کردن بر محور نظام اسلامی، مواضع انقلابی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، و لذا اختلاف سلایقی که گاهی وجود دارد، نباید ما را از خدمت به مردم و نظام باز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به وظیفه ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه متعلق به جناح و شخص خاصی نیستند، بلکه متعلق به همه مردم هستند و باید بر اساس سیاست اصلی موجود به صورت فراگیر عمل کنند تا همچون یک پدر همه مردم منطقه خود را جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید محور وحدت باشند، خاطر نشان کرد: روحانیت خدمت به اسلام و مردم را وظیفه خود می دانند و لذا تفاوتی بین اینکه بنده یا شخص دیگری حضور داشته باشد، نیست، چرا که مهم حفظ آرمان های نظام، اسلام و مردم و حرکت در این مسیر است.

امام جمعه همدان با اشاره به سال پایانی دولت بر لزوم حمایت و همکاری با دولت اشاره کرد و گفت: امیدواریم در مدت باقی مانده وعده هایی که دولت داده است هر چه زودتر عملی شود و مردم و مسئولان هم باید دولت را حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha