پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصاحبه بخشیان مسئول پیشخوان حوزه

حوزه/ قائم مقام مرکز فناوری حوزه های علمیه در امور پیشخوان از طراحی و عملیاتی شدن برنامه جدید این مرکز به منظور بهبود شرایط آموزش در بستر فضای مجازی خبر داد.

حجت الاسلام  مهدی بخشیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: آموزش در بستر فضای مجازی اولویت نخست مرکز فناوری و اطلاعات حوزه علمیه می باشد، سیستمی که پیش از این در اواخر سال ۹۸بر روی نجاح راه اندازی شده بود در سال جدید کاملا تغییر کرد و در برنامه جدید که در بستر فضای پیشخوان حوزه قرار دارد، امکانات و قابلیت های بیشتری ارائه شده است که به زودی در خدمت اساتید، طلاب و فضلای معظم حوزه های علمیه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله تغییرات این برنامه جدید، امکان اضافه شدن میهمان در هر مدرسه و کلاس که اساتید خودشان می توانند هر طلبه ای را که بخواهند به عنوان میهمان در کلاس اضافه کنند، قابلیت گزارشگیری متعدد، ارائه دروس پیش نیازهر درس به طوریکه اگر اساتید و یا معاونت آموزش یک درسی را پیش نیاز یک درس دیگر قرار دهند طلبه اگر کلاس قبل را نگذرانده باشد نمی تواند در درس جدید حضور پیدا کند، امکان قرار دادن یک همکار استاد یا کمک استاد، چرا که ممکن است به هر دلیلی اساتید چند جلسه سر کلاس حاضر نشود و برای جبران این موضوع یکنفر را به عنوان کمک استاد یا استاد یار در سامانه معرفی کرده تا درس عقب نباشد، .. از جمله این قابلیت ها می باشد.

حجت الاسلام بخشیان تصریح کرد: سیستم آموزش مجازی مبتنی بر انتخاب واحد نجاح می باشد، قاعدتاً طلاب باید در این سامانه انتخاب واحد کرده و استاد تعیین شده باشند تا بر اساس App جدید هم اساتید و هم طلاب اطلاعات آموزشی را در میزکار خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه تکیه ما بیشتر بر روی آموزش به صورت آفلاین است، گفت: با توجه به اینکه در حال تجهیز و توسعه زیرساخت های آموزش آنلاین هستیم اما امکان ارائه دروس سراسر کشور را نداریم و در حال حاضر زیرساخت ها جوابگوی ۵ هزار نفر به صورت آنلاین می باشد که بخش اعظمی از این سهم مربوط به سطوح عالی است.

قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه در امور پیشخوان افزود: اگر استاد بخواهد کلاسی را به صورت آنلاین برگزار کند این امکان وجود دارد ولی اگر بخواهیم برای ۲۰ هزار نفر درس و کلاس آنلاین داشته باشیم فعلا این ظرفیت در حال حاضر وجود ندارد و در حال تکمیل و تجهیز زیرساخت هستیم.

وی ادامه داد: امکان ارائه دروس به صورت صوتی با هر میزان مشارکت کننده در حال حاضر وجود دارد و مشکلی در این باره نخواهیم داشت.

حجت الاسلام بخشیان یادآور شد: این سیستم و برنامه جدید  نجاح و بر بستر نجاح نیست و در واقع یک App جدید بوده و طبیعی است که در هفته های اول در ارائه خدمات و فعالیت دارای اشکالاتی باشد که با همکاری و تعامل سازنده همه دوستان در ستاد و صف شاهد برطرف ساختن آن خواهیم بود تا ان شاءالله به زودی این سامانه به بهترین وجه ممکن خدمات آموزشی خود را ارائه کند.

وی از راه اندازی یک کانال اطلاع رسانی ویژه همه کاربران این سامانه و همچنین راه اندازی پیشخوان ارتباطی به عنوان یک نوع درخواست ویژه معاونین آموزشی استان ها خبر داد و گفت: به منظور خدمات رسانی و رسیدگی به مشکلات پیش رو کانالی در بستر شبکه های اجتماعی (ایتا) راه اندازی کرده ایم که تمامی کاربران می توانند آخرین تغییرات، نکته ها و خدمات این مرکز را به صورت آنلاین مطلع شوند و همچنین سامانه ارتباطی ویژه معاونین آموزشی استان ها در پیشخوان حوزه طراحی گردیده تا اگر به مشکلی برخورد کردند فوراً از آن طریق به مرکز فناوری حوزه اعلام کنند.

قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه در امور پیشخوان اضافه کرد: تیم پشتیبانی مرکز فناوری حوزه با تمام ظرفیت پای کار است و ان شاءالله بتوانیم هر چه زودتر و در حد بضاعت پاسخگوی تمام نیازهای کاربران این سامانه جدید باشیم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 0
    این ها همش شعار هست شما چند ساله که همین وعده ها را می دهید ولی نتونستید یک ازمون مجازی برگزار کنید تا چه برسه به کلاس انلاین بیخیال بشید ما خودمون از همون ایتا استفاده می کنیم شما هم اذیت نشوید
  • مجتبی صانعی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    سعیکم مشکور