جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسیحیان در نیویورک یک مدرسه کاتولیک را به مسلمانان فروختند

حوزه/ جامعه اسلامی حلف الفضول واقع در نزدیکی شهر بوفالو در ایالت نیویورک، یک مدرسه قدیمی کاتولیک را از کلیسا خریداری کرده و قصد دارند آن را تغییر کاربری بدهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از buffalonews، یک کلیسای کاتولیک در نزدیکی بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا ساختمان یک مدرسه قدیمی را به مسلمانان  می‌فروشد که قصد دارند آن را برای راه اندازی مسجد استفاده کنند یا به یک مرکز اجتماعی و مدرسه اسلامی تغییر کاربری بدهند.

طبق قرارداد معامله‌ای که بین کلیسای سنت جان گوالبرت با مرکز اسلامی اجتماعی حلف الفضول انجام داده است، ساختمان این مدرسه را به همراه یک صومعه سابق و یک خانه مجردی به قیمت ۶۴۵،۰۰۰ دلار فروخته است.  مدرسه در نزدیکی شهر بافولو در نیویورک واقع شده است.

این معامله در اوراق دادگاهی که روز پنجشنبه در دادگاه عالی ایالتی ثبت شد ارائه شده است. قوانین ایالتی نهادهای مذهبی را ملزم می‌کند برای فروش املاک مذهبی از دادگاه تاییدیه بگیرند.

کشیش مایکل اچ. بورزینسکی ، از کلیسای کاتولیک اعلام کرد: در حال حاضر ، ما هیچ نیازی به ساختمان نداریم و دیگر دلیلی برای نگه داشتن آن وجود ندارد.

بورزینسکی گفت که این کلیسا به کار خود ادامه خواهد داد. وی همچنین در یک بخش مقدس متعلق به این کلیسا زندگی خواهد کرد.

این کلیسا در سال ۱۹۱۷ تشکیل شد و مدرسه مذهبی مسیحی را برای دهه ها اداره می‌کرد تا اینکه این مدرسه در سال ۱۹۹۰ تبدیل به آکادمی کاتولیک شد و در سال ۲۰۰۷ نیز تعطیل گردید.

محمد صدیقی به نمایندگی از مرکز اسلامی حلف الفضول گفت که که برنامه های سازمان برای این ملک هنوز قطعی نیست، اما احتمالاً یک آن را به یک مرکز اجتماعی و یا مدرسه اسلامی تغییر دهند و هدف اصلی آن‌ها ارائه خدمات به مهاجران مسلمان در این منطقه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Ss IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    چه جالب