جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

حوزه/ دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پی اهانت جمعی از افراطیان در کشور سوئد به قرآن کریم، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن محکوم کردن اقدام برخی کوردلان و حق ستیزان در پی اهانت به کلام الله مجید، بیانیه ای را بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

خورشیدِ وحی از مشرقِ غربِ مادی، بَردَمیده است و انسانِ هویت‌ازدست داده و جدا افتاده از سرچشمه‌ی نور را ایستانده، به فکر واداشته و به سوی خود به حرکت در آورده است.

تابش وحی، به جان‌های خاموش و فُرومرده، جان بخشیده و آن‌ها را سراسیمه فراخیزانده است و نوید از دگرگونی بزرگ می‌دهد؛ دگرگونی که نسیم و شمیم عطرآگین و روح‌افزای را در برخواهد گرفت.

گردانندگان غربِ مادی و جدا افتاده از سر چشمه‌ی وحی و فروافتاده در گرداب بی‌هویتی و معنی‌گریزی، در برابر این موج بلند و فراخیزی بزرگ، از چاره‌گری بازمانده‌اند. تمام راه‌ها را آزموده و تمام دسیسه‌ها را به کار برده‌اند، تا مگر از بر دمیدن قرآن و نور وحی به جان و جهان و جاری شدن آیه‌های زندگی‌ساز و دگرگون آفرینِ آن به سینه‌ها و ذهن‌ها، جلوگیری کنند؛ اما هرچه بیشتر چنگ به چهره‌ی خورشید زده‌اند، بیشتر سوخته‌اند و بیشتر در تاریکی خودساخته، فرورفته‌اند، اکنون؛ زوزه‌کنان، به آخرین کُنام‌های خود فرورفته‌اند، تا به شعله‌های خشم و کینه‌ی خود در افکندن قرآن، آیه‌ها، جمله‌ها و کلمه‌های شعله‌ورسازِ آن، آن را از شعله‌ورسازی سینه‌ها و پرتو افشانی به زندگی‌های تاریک باز دارند، زهی خیال باطل.

افروزندگی قرآن، آن به آن، افزون‌تر می‌شود و سیاه‌روزی و خاکسترنشینی گِل‌اندودگرانِ چشمه‌ی خورشید، ژرف‌تر.

چشم به راه بردمیدن خورشیدِ وحی از مشرق همه‌ی جان‌ها و جهان‌ها.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha