پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیانیه در مورد اهانت به مقدسات

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بیانیه‌ای که در پی اهانت به قرآن کریم در سوئد و پیامبر اکرم(ص) در فرانسه صادر کرد، گفت: در آزادترین مکتب‌های فکری و نظام‌های سیاسی نیز هرگز نمی‌گذارند به ارزش‌ها، به‌ویژه مقدسات‌شان اهانت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور بیانیه‌ای، اهانت به قرآن کریم در سوئد و پیامبر اکرم(ص) در فرانسه را محکوم کرد و آن را وسیله‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن فتنه‌های صهیونیسم، ترامپ و ارتجاع دانست.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هویت ملت‌ها و آن‌چه به زندگی آن‌ها معنا و جهت می‌دهد، مجموعه‌ای از ارزش‌های ایشان است که اگر نسبتی با امر متعالی و حقیقت الوهی پیدا کند، تقدس می‌یابد و به مقدس، نام‌برده می‌شود. در آزادترین مکتب‌های فکری و نظام‌های سیاسی نیز هرگز نمی‌گذارند به ارزش‌ها، به‌ویژه مقدسات‌شان اهانت شود. فرق گذاشتن میان انتقاد و اهانت، و نیز میان آزادی بیان و جریحه‌دار کردن احساسات یک ملت و بلکه یک امت، کار چندان دشواری نیست که کسانی بخواهند در پسِ مشروعیت نقد و آزادی بیان پنهان شوند!

کسانی که در غرب، با عناوین دانشگاهی برای جنگ با مخالفان لیبرالیسم نامه‌نگاری می‌کنند، نمی‌توانند و نباید محدوده آزادی بیان را تا سرحدّ اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان یا چهره نورانی و رحمانی پیامبر اسلام(ص)، بسط دهند و با این کار شنیع خود، هم خوراک برای جریانات افراطیِ جهان اسلام فراهم کنند و هم فتنه‌های سه ضلع صهیونیزم، آمریکای ترامپ و ارتجاع را تحت‌الشعاع قرار دهند.

دانشگاه ادیان و مذاهب به‌رغم همه احترامی که برای هر نوع فعالیت پاکِ علمی و رسانه‌ای قائل است و برای صیانت از کیان ادیان الهی که حوزه اصلی مأموریتش است، اهانت‌های اخیر به مقدسات اسلامی را در سوئد و فرانسه محکوم می‌کند و از همه آزادی‌خواهان و خیرخواهان مغرب‌زمین می‌خواهد که نگذارند مناسبات دوستانه پیروان ادیان و همه مردمان جهان با این‌گونه اقدامات نسنجیده و تنش‌زا آسیب ببیند.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha