جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هفده شهریور، تداعی‌کننده ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود که در این حادثه سفاکی و خونریزی رژیم پهلوی بیش از همیشه نمایان شد و دنیا بیش از پیش به ماهیت انقلابی نهضت ایران پی برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور، اظهار کرد: این قیام و شهادت جمع کثیری از مردم تهران سبب سرعت گرفتن قطار انقلاب و فروپاشی رژیم ستم‌شاهی شد.

وی با اشاره به ددمنشی و قتل‌عام مردم تهران در این روز به دست عمال رژیم پهلوی، افزود: رژیم پهلوی در خیال خود با قتل‌عام مردم در واقعه ۱۷ شهریور تصور می‌کرد انقلاب اسلامی را از حرکت بازداشته است، اما نه‌تنها چنین نشد، بلکه صف مخالفان رژیم مستحکم‌تر شد.

وی تصریح کرد: عمق فاجعه در هفدهم شهریور ۵۷ چنان بود که زمام سیاست و کنترل اوضاع داخلی از دست شاه خارج شد، به‌گونه‌ای که هر مسئولی گناه این واقعه را به گردن کسی دیگر می‌انداخت.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: با کشتار مردم نه‌تنها شاه به آرامش نرسید، بلکه جزیره ثبات (ایران) شاه، با ناآرامی‌های زیادی روبه‌رو شد و خشم مردم شدت گرفت. درواقع حاصل این خشم، اعتصابات مردم بود که به ضرر رژیم پهلوی بود و در این بین سیاست‌های دولت آشتی ملی با شکست روبه‌رو شد و فکر برکناری شاه به میان آمد.

وی افزود: ۱۷ شهریور، تداعی‌کننده ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود که در این حادثه سفاکی و خونریزی رژیم پهلوی بیش از همیشه نمایان شد و دنیا بیش از پیش به ماهیت انقلابی نهضت ایران پی برد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمای تصریح کرد: درواقع در پی قیام ۱۷ شهریور بود که هویت مردم ایران که در تبلیغات نظام شاهنشاهی مردمی آشوبگر و مخالف اصلاحات به‌حساب می‌آمدند به مردمی متدین و انقلابی با شعارهای اصیل و رهبری روحانیتی ریشه‌دار تغییر یافت و دنیا نیز این انقلاب و اهداف آن را باور کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha