شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 917995
۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
دولت کامبوج برای توسعه صنعت حلال از استرالیا کمک می گیرد

حوزه/ کامبوج از استرالیا خواسته به منظور پرورش گاو و تولید گوشت حلال در این کشور سرمایه گذاری کند و استرالیا موافقت کرد کارشناسانی در این رابطه به کامبوج ارسال کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از khmertimeskh، بنیاد توسعه مسلمانان کامبوج در جنوب شرق آسیا، از استرالیا خواستار کمک به ویژه در بخش توسعه صنعت حلال شد.

 عثمان حسن رئیس بنیاد توسعه مسلمانان کامبوج به خبرنگاران گفت که جلسه‌ای با سفیر استرالیا پابلو کانگ در کاخ صلح داشته و از استرالیا درخواست کرده است که به کمک‌های خود به کامبوج به خصوص در راستای توصیه بخش حلال کمک کنند.

 وی گفت استرالیا در پرورش گاو تخصص گسترده ای دارد و محصولات حلال زیادی تولید می کند. بنابراین، وی از سفیر خواست که متخصصان و سرمایه گذاران این بخش را تشویق کند تا فرصت های پرورش گاو در کامبوج را دنبال کنند.

حسن در ادامه افزود: ما از استرالیا می خواهیم که در زمینه پرورش گاو در کامبوج سرمایه گذاری کند، به ویژه برای رشد بخش محصولات حلال.

به گفته او سفیر استرالیا نیز موافقت کرده تا کارشناسانی را برای ارزیابی شرایط پرورش گاو مانند آب و هوا و الگوی فصلی به آنجا بفرستد تا گزارش خود را به سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

وی گفت: به ویژه با توجه به شرایط مالیاتی و مشوق های مناسب در اینجا، بازده سرمایه گذاری در کامبوج می تواند بسیار سودآور باشد..

در این ملاقات همچنین سفیر استرالیا از اوضاع سیاسی و وضعیت جامعه مسلمانان کامبوج گزارشی دریافت کرده و خاطرنشان شد که دولت حقوق و آزادی برابر را به همه مردم بدون تبعیض نژادی اعطاء کرده است.

گفته می‌شود استرالیا همچنین از طریق تهیه آمبولانس، تجهیزات و دارو در بخش بهداشت، در مبارزه با کرونا در کامبوج کمک رسانی کرده است.

وی گفت که در زمینه امور اجتماعی، استرالیا با وزارت برنامه‌ریزی و همچنین سایر وزارتخانه‌های مربوطه مشارکت کرده است.

حسن گفت: در رابطه با حمایت اقتصادی، استرالیا برای کمک به بهبود اقتصادی خود در دوران شیوع ویروس کرونا، از جمله در بخش کشاورزی در کشور کامبوج سرمایه‌گذاری کرده است.

گفته می‌شود از زمان ایجاد اداره گواهینامه حلال در کامبوج در سال ۲۰۱۸، از دسامبر ۲۰۱۹ وزارت بازرگانی به ۴۷ شغل محلی در سراسر این کشور گواهی حلال اعطا کرده است. این وزارتخانه گفت که اگرچه صنعت حلال هنوز در مراحل اولیه است، اما کارشناسان معتقدند که این بخش از ظرفیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha