شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام خالق پور - جامعه المصطفی

حوزه/ تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جامعةالمصطفی با زبان فارسی آشنا شده اند که این افراد نیز افراد دیگری را با زبان فارسی آشنا کرده اند، در نتیجه موجب گسترش زبان فارسی در دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین خالقی پور در نشست خبری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید المصطفی و تجلیل از طلاب برتر که امروز در سالن جلسات ساختمان مرکزی المصطفی برگزار شد، با بیان این که المصطفی در حوزه علوم انسانی با رویکرد اسلامی فعالیت دارد، گفت: در جامعه المصطفی دانش پژوهان با معارف اسلامی به صورت تخصصی آشنا می شوند به عنوان مثال در این نهاد علمی رشته های مختلفی از جمله اقتصاد اسلامی، مدیریت، حقوق و رشته های مختلف دیگری با رویکرد اسلامی همچنین رشته های خاص اسلامی همانند فقه و اصول ارائه می شود.

جانشین ریاست المصطفی با بیان این که این نهاد علمی با آموزش دادن زبان فارسی به جمع زیادی از مردم کشورهای مختلف، به گسترش فرهنگ ایرانی کمک فراوانی کرده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جامعه المصطفی با زبان فارسی آشنا شده اند که این افراد نیز افراد دیگری را با زبان فارسی آشنا کرده اند در نتیجه موجب گسترش زبان فارسی در دنیا شده است.

وی افزود: به واسطه فعالیت های جامعه المصطفی امروزه در کشورهای مختلف افرادی وجود دارند که با زبان فارسی آشنا هستند و ایران اسلامی را شناخته اند در نتیجه بسیاری از دشمنی ها را خنثی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خالقی پور خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی با پذیرش افراد فراوانی از کشورهای مختلف، آنها را عالم کرده و تحویل کشورها می دهد به عنوان مثال در جلسه ای با وزیر علوم کشور آفریقایی، پس از اطلاع از رشته های المصطفی، از فعالیت های این نهاد ابراز خرسندی و گفت "جامعه المصطفی بدون ایجاد هزینه، برای ما نیرو تربیت می کند".

وی تاکید کرد: دانشجویان در جامعه المصطفی همانند سایر مراکز آموزشی از کارشناسی تا دکتری به تحصیل می پردازند.

جانشین ریاست المصطفی ادامه داد: جامعه المصطفی دارای نظام واحدی دانشگاهی و هم نظام سطوح حوزوی است که مدرک هر دو نظام آموزشی دارای اعتبار است و فارغ التحصیلان می توانند در سایر کشورها ادامه تحصیل دهند یا جذب سازمان ها شوند،  البته برخی کشورها به دلیل ناسازگاری با کشورهای اسلامی به ویژه ایران، مدارک المصطفی را تأیید نمی کنند در حالی که به دلیل تأیید مدرک المصطفی از سوی وزارت علوم، مشکل اعتبار ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha