پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه در دنیای پیشرفته امروز نمی‌توان با چند اصطلاح ساده دینی، مردم را جذب کرد، گفت: از آنجایی که انتظارات از علما زیاد شده است، روحانیون نمی‌توانند در برابر سؤالات مردم بگویند من بلد نیستم، چرا که آشنایی با مسائل روز دنیا امروز یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، ظهر امروز در  مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه طلاب باید هدف خود از ورود به حوزه را مشخص کنند، اظهار داشت: حوزه مکانی است که عالم ربانی و بصیر تربیت می کند.

وی افزود: طلبه‌ای می‌تواند در این جا موفق شود و خود را عالم بنامد که اهل ارتباط با پروردگار، اهل سیاست به معنای دقیق و کامل و ارشاد کننده مردم باشد، نه یک فرد منزوی.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب وظایف طلاب را حول چهار محور علم، تقوا، سیاست و ورزش بیان می‌کنند، گفت: امروز طلبه‌های ما باید در راستای این فرمایشات حضرت آقا حرکت کنند و برای تحقق آن به میدان علم بیایند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید چشمه حکمت، تدبیر، گفتار و مدیریت باشند، مطرح کرد: علم واقعی علمی است که انسان هر روز و هر ساعت به دنبال آن باشد و برای به دست آوردنش تلاش کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: ما امروز باید وارثان انبیا باشیم، اما کسی می‌تواند مصداق این موضوع باشد که به معنای واقعی درس بخواند و بتواند مردم را با علم و دانش و توانایی خود جذب کند.

وی با بیان اینکه در دنیای پیشرفته امروز نمی‌توان با چند اصطلاح ساده دینی مردم را جذب کرد، گفت: از آنجایی که انتظارات از علما زیاد شده است، روحانیون نمی‌توانند در برابر سؤالات مردم بگویند من بلد نیستم، چرا که آشنایی با مسائل روز دنیا امروز یک ضرورت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح مبنی بر لزوم آمادگی و تقویت در ابعاد مختلف نظامی، مطرح کرد: امروز عالم شدن در جامعه نیز بدون مسلح شدن به علوم مختلف امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه جذب افراد با شعار محقق نمی‌شود، خاطر نشان کرد: طلاب به یاد داشته باشند که هدف اصلی برای حضور در حوزه باید رضای خدا باشد و لذا هر کس باید تلاش کند که وظیفه خود را به خوبی به ثمر برساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    حاج آقای محمدی عزیز. مخلص و ارادتمند شما هستم. خداوند عالمان ربانی و وارسته و هوشمندی مانند شما را در حوزه های علمیه فراوان بگرداند.