جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ جلسه دفتر خبرگزاری

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه گفت: طرح تاسیس تلویزیون اینترنتی ارائه شده و در این طرح ساختار، برنامه ها، رویکرد، سیاست‌ها و دیگر جزئیات دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه، با اشاره به ضرورت حضور حوزه در فضاهای مجازی و تصویری عنوان کرد: اسم رادیو معارف ابتدائا رادیو حوزه بود، بعدها مسیر این رادیو از حوزه جدا شده و به رادیو معارف مشهور شد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه با اشاره به تلویزیون‌های اینترنتی گفت: طبق آمار بیش از ۷ میلیارد دقیقه پخش آنلاین و آفلاین در ماه توسط ایرانیان مشاهده می‌شود و حجم بازار فروش در فضای تلوزیون اینترنتی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است در حالی که کل سینمای ایران در سال گذشته با ۲۶ میلیون تماشاگر  کمتر از ۳۰۰  میلیارد تومان درآمد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش بازار جهانی محتوای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ ، ۱۱۵ میلیار دلار و در سال ۲۰۱۹،  ۱۴۸ میلیارد دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ رشد ویژه و پس از آن، سالانه ۱۳ درصد رشد نماید.

محمدرضا برته با بیان اینکه ۱/۸ میلیون نفر در تلویزیون‌های اینترنتی ایرانی ثبت‌نام کرده و حق عضویت می‌پردازند گفت: حدود ۳ میلیون نفر بدون پرداخت حق عضویت و به صورت رایگان از تلویزیون‌های اینترنتی در ایران استفاده می‌کنند.

ببینید:

نشست معاون آموزش و مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه به تغییرات جدید رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: طرح تاسیس تلویزیون اینترنتی در حوزه علمیه ارائه شده و در این طرح ساختار، برنامه‌ها، رویکرد، سیاست‌ها و دیگر جزئیات دیده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید بدانیم که چه ظرفیتی در فضای مجازی برای آموزش داریم و اگر لازم به تاسیس تلویزیون اینترنتی باشد، سریع اقدامات را انجام دهیم.

 مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: تلویزیون اینترنتی را با رویکرد آموزشی آغاز می‌کنیم تا بعدها سایر ابعاد این تلویزیون هم تکمیل شود، در غیر این صورت نیازمند ایجاد این تلویزیون به صورت کلان‌تر هسیتم.

برته عنوان کرد: ما می‌توانیم به سمت ایجاد تلویزیون جامع اینترنتی حوزه حرکت کنیم که فعلا به دلیل وجود کرونا با آموزش کار خود را آغاز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha