جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ جلسه دفتر خبرگزاری

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه نیازمند رادیو مستقل است، اضافه کرد: ما در حال حاضر حتما به رادیو حوزه نیازمند هستیم تا در شرایط کرونایی مکملی برای آموزش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد امروز در دیدار مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه عنوان کرد: بنده معتقدم که ما به عنوان حوزه باید رادیو داشته باشیم.دریافت شبکه تلویزیونی کاری بسیار سخت است.

وی افزود: صدا را می توان تولید کرد و خود حوزه می تواند یک شبکه رادیویی را تاسیس کرده و دروس خود را در آن منتشر کند.

ببینید:

نشست معاون آموزش و مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: ما بیش از ۲۰ هزار طلبه داریم که با خانواده های آن ها، بیش از یک میلیون خانواده روحانی داریم، قریب به ۱۰ میلیون نفر هم علاقه مند هستند تا درباره این قشر بدانند که می توان در فضای رادیویی به معرفی روحانیون پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تاکید کرد: در شبکه رادیویی حوزه، آموزش تنها یک بخش است، بخش دیگر فعالیت ها معرفی حوزه و محتوای آن به مردم است.

وی با تاکید بر اولویت توجه به رادیو برای تاسیس شبکه حوزه ادامه داد: شبکه رادیویی بیشتر از تلویزیون در دسترس بوده و با همین گوشی های همراه هم می توان به راحتی به رادیو دسترسی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با تاکید بر اینکه حوزه نیازمند رادیوی مستقل است، اضافه کرد: ما در حال حاضر حتما به رادیو حوزه نیازمند هستیم تا در شرایط کرونایی مکملی برای آموزش باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه مطرح کرد: ما در رادیو و تلویزیون اینترنتی به دنبال این هستیم که طلاب به عنوان کتابخانه به این فضا مراجعه کنند، باید سعی شود که بحث های آموزشی به شکل سابق دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد یادآور شد: این فضای مجازی که برای آموزش دروس حوزوی ایجاد شده است، در حال حاضر باید اصل قرار گیرد؛ در صورتی که فناوری ما توانست همه را در فضای مجازی متمرکز کند، این فضا ملاک آموزش و امتحانات قرار می گیرد و دیگر بستر ها رسمیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما وارد فضایی شده ایم که مدارس حقیقی با مدارس مجازی پیوند خورده است که همان مدارس حقیقی مبنا است و فضای مجازی حکم مکمل دارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه یادآور شد: تلویزیون اینترنتی و رادیو اگر تاسیس شود، کانال رسمی نیست و نیاز به حضور الزامی طلاب ندارد، این بستر می تواند کمکی باشد برای آموزش های حقیقی و در فضاهای رسمی تعریف شده برای حضور طلاب دارای الزام وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان کرد: اصل کار ما فضای مجازی بوده و ما آن را مانند فضای حقیقی می دانیم؛ حتی این فضای مجازی از فضای حقیقی بهتر است، چرا که همه فعالیت ها ثبت می شود و می توان بیشتر روی امور تمرکز داشت. لذا کرونا با تمام تلخی ها، اسباب خیر فراوانی را ایجاد کرده است.

خاطرنشان می شود: در ادامه این نشست خدیوی سرپرست مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه نیز حضور داشت که مباحثی در خصوص فضای مجازی مطرح نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    تاسیس رادیو نیازمند مجوز از صداوسیماست با وجود رادیو معارف و رادیو قرآن اگر طرحی دارید بهتر است راه قانونی اخذ مجوز را در پیش گیرید