جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 918524
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
حجت الاسلام پورعلی

حوزه/ حجت الاسلام پورعلی گفت: با توجه به وضعیت آذربایجان‌غربی، مجوز رشته کلام امامیه با گرایش تطبیقی بین مذاهب در سطح ۳ خرداد ماه امسال صادر شد و بعد از آن ثبت‌نام‌ها صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام وحید پورعلی امروز در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی کلام سطح ۳ که در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم طبرسی در کتاب احتجاج ۱۸ روایت در اهمیت علم کلام نقل می‌کند و از امام صادق (ع) بیان می‌کند که، متکلمین از مرزبانان شیعه هستند و از تسلط شیطان و سربازان او بر شیعه ممانعت می‌کنند و مدافعین از عقیده اسلام هزاران برابر از مجاهدین در میدان جنگ افضل هستند.

وی افزود: سیره اهل بیت(ع) در بحث تربیت شاگردان کلامی و ارزش و اهمیت دادن به آن‌ها قابل توجه است و ائمه(ع) به کررات به مباحث کلامی ورود کرده و با علمای ادیان دیگر به مباحثه می‌پرداختند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این‌که در سیره بزرگان و علما هم به علم کلام ارزش و اهمیت والایی داده شده است، اضافه کرد: علمای شیعه در طول تاریخ برای مباحث کلامی جایگاه خاصی قائل بودند. امام خمینی ( ره) در عصر حاضر برای پاسخ دادن به شبهات دشمنان دین کتاب کشف اسرار را تألیف کردند و حضرت آیت الله سبحانی و دیگر علما هم به این مباحث می‌پردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت آذربایجان‌غربی، مجوز رشته کلام امامیه با گرایش تطبیقی بین مذاهب در سطح ۳ خرداد ماه امسال صادر شد و بعد از آن ثبت‌نام‌ها صورت گرفت و  ۳۸ نفر به مصاحبه فراخوانده شدند و از بین آن‌ها ۲۴ نفر مورد پذیرش نهایی قرار گرفتند و دوره تخصصی کلام در ارومیه سه سال تحصیلی برگزار خواهد شد و کلاس‌ها در استان برگزار و پایان‌نامه در قم دفاع خواهد  شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha