چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی بالا بردن سعه صدر و تقویت اخلاق اسلامی در طلاب را از مهم‌ترین وظایف حوزه علیمه دانست و گفت: از جمله وظایف طلاب حوزه‌های علمیه داشتن سعه صدر و اخلاق نبوی است و با همین اخلاق و سیره نبوی می‌توان همه را به اسلام و دین اسلام متمایل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب که در مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه کاری ضروری است و باید طلاب مطالعه دقیقی از منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشند تا بتوانند جوانی انقلابی و حوزه‌ای پرشور و انقلابی را محقق سازند.

وی با تاکید بر بصیرت دینی و سیاسی طلاب، گفت: طلاب و روحانیون باید بصیرت دینی و سیاسی لازم را داشته باشند تا در برخورد با مشکلات و مسائل مختلف افکار، ایده و کارهایشان راهگشا باشد.

امام جمعه تکاب بالا بردن سعه صدر و تقویت اخلاق اسلامی در طلاب را از مهم‌ترین وظایف حوزه علیمه دانست و بیان داشت: از جمله وظایف طلاب حوزه‌های علمیه داشتن سعه صدر و اخلاق نبوی است و با همین اخلاق و سیره نبوی می‌توان همه را به اسلام و دین اسلام متمایل کرد.

ویبا بیان این که اخلاق خوب باعث نفوذ روحانیت در بین مردم می‌شود، همانطور که سیره و روش علمای سلف نیز همین بوده است، ادامه داد: مکارم اخلاقی، مقوله والایی است که می‌توان قلوب مردم را برای پذیرش اخلاق اسلامی آماده کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha