شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آمریکا و رژیم صهیونیستی

حوزه/ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را خط شکن آمریکا و صهیونیست ها خواند و گفت: در غرب صحبت درباره هلوکاست ممنوع است و اما اهانت به مقدسات آزادی بیان خوانده می شود!!.

حجت‌الاسلام علی‌محمد عباسی، رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با محکومیت اهانت و جسارت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص)، گفت: این حرکات نخ‌نما شده که در برخی از کشورهای اروپایی شاهد هستیم علاوه بر اینکه نشان‌دهنده آزادی بیان نیست، بلکه عمق کینه آنها به اسلام را نشان می‌دهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان بیان کرد: هنگامی که مشاهده کردند جمع کثیری از جوانان و آزاد مردان غربی به اسلام گروییدند، چراکه آنها به شناخت اسلام حقیقی رسیدند و این گونه اسلام را پذیرفتند، لذا دست به اقداماتی برای جلوگیری از آن می‌زنند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی اسلام‌ستیزان به این اقدام رو می‌آورند که جلوه غیرحقیقی و نازیبایی از اسلام ارائه دهند که به وجود آوردن داعش، القاعده و دیگر گروهک‌های تروریستی و اسلام‌هراسی در این راستا است. بعد از شکست در این رویه به اهانت و توهین به اسلام رو آوردندند تا بتوانند از گسترش اسلام در بین جوانان اروپایی جلوگیری کنند و این نشأت‌گرفته از تفکر لبیرال دموکراسی و تفکر جاهلانه مدرن است.

گسترش اسلام منافع غرب را به خطر می‌اندازد

حجت الاسلام عباسی اذعان کرد: در این نوع تفکر به جای برخورد عقلانی، مستدل و علمی در مواجهه با اطلاعات دینی، به اینگونه اقدامات چنگ می‌زنند و به بهانه آزادی بیان به خود اجازه توهین و افترا می‌دهند، درحالی که در همان کشور فرانسه شاهد هستیم که هیچ فردی اجازه سخن گفتن درباره صهیونیست و هولوکاست را ندارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: به بهانه آزادی به حملات تروریستی در کشورهای اسلامی چون سوریه، یمن، افغانستان دست می‌زنند و زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشند و همه سکوت اختیار کرده‌اند، آنگاه با اسلامی که مبنای آن عدالت و ظلم‌ستیزی است، در می‌افتند، چراکه با گسترش این معارف اسلام منافعشان به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: در این کشورها به رنگین‌پوست‌ها ظلم می‌شود، اما همه سکوت کرده‌اند، لذا اقدامات توهین‌آمیز آنها به اسلام و پیامبر(ص) نخ‌ما شده است و بُردی نخواهد داشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلانتصریح کرد: مسلمانان با هوشیاری خود باید در مقابل این گستاخی ها بایستند، به خصوص در منطقه که اخیرا شاهد عادی‌سازی روابط امارات با صهیونیست هستیم.

هشدار به سران کشورهای عربی

حجت الاسلام عباسی افزود: همه ما خیانت نابخشودنی سران امارات متحده عربی و بحرین هم‌پیمانان شیطان بزرگ به اسلام و مسلمین با پذیرش ددمنشی عادی‌سازی روابط ذلت‌بار با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین را شدیدا محکوم و نسبت به تکرار این جنایت و خیانت فراموش نشدنی توسط دیگر سران نابخرد برخی کشورهای عربی هشدار می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه دولتمردان کشورمان در روابط دیپلمات خود باید محکم در برابر زیاده‌خواهی‌ها مستکبرین بایستند و مقاومت کنند، گفت: هرچند با تحریم‌های ظالمانه مواجه می‌شویم، اما نباید ذره‌ای از ارزش‌های اسلام کوتاه بیایم.

حجت‌الاسلام عباسی ابراز کرد: باید سفرای کشورهای غربی را به دلیل این اقدام سخیفانه فرا بخوانند و تذکر جدی به آنها داده شود. باید تمام قد دربرابر آنها که انسان‌محور و مادی‌گرا هستند ایستاد و اجازه اهانت به پیامبر اسلام که پیامبر مهربانی‌ها است و در جهت نجات بشریت متقبل ستم‌ها و رنج‌های بسیار شد، به هیچ کس ندهیم.

وی تأکید کرد: «نام احمد نام جمله انبیاست/ چون که صد آمد نود هم پیش ماست» این بیت پرمعنا، گویای آن است که پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله فقط به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه پیروان همه ادیان الهی و تمام آزادگان جهان، دل در گرو عشق و اندیشه پیامبر رحمت و مهربانی صلی‌الله علیه و آله دارند.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتشار چندین باره کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اعظم(ص) در نشریه «شارلی ابدو» نشان داد که این اتفاق، تنها به این نشریه محدود نیست، بلکه بخشی از یک نقشه علیه جهان اسلام و مسلمانان است.

ردپای رژیم صهیونیستی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با بیان اینکه سال‌هاست که ‌تروریسم فقط به عرصه نظامی محدود نشده، بلکه شاهد انواع ‌ترورها به‌ویژه در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای هم هستیم، اظهار کرد: بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملا مردود و غلط و عوام‌فریبانه است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های عمیقا ضداسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است که هر چند وقت یک‌ بار بروز می‌یابد؛ این حرکت در این برهه‌ زمانی می‌تواند، به انگیزه‌ منصرف کردن ذهن ملت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی ‌باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان اضافه کرد: ملت‌های مسلمان به‌ویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه حساس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند، بنابراین، ما با کارزاری جدی و سهمگین روبه‌رو هستیم که نیاز به تأمل و هوشمندی دارد.

توهین به ادیان ریشه در نژادپرستی دارد

حجت‌الاسلام عباسی گفت: یکی از ریشه‌های اصلی توهین به ادیان و مقدسات آنها توسط برخی از سیاستمداران و جریان‌های غربی و صهیونیست، ریشه در نژادپرستی دارد؛ همچنان که «شارلی ابدو» قبلاً نیز سابقه اقدامات ضدنژادی را داشته است.

وی عنوان کرد: شارلی ابدو چند سال قبل و در زمان درگذشت «محمد علی کلی» اسطوره بوکس جهان با کشیدن کاریکاتوری نژادپرستانه او را به تمسخر گرفت. روی جلد این نشریه موهن کارتونی از فردی سیاهپوست با دستکش بوکس چاپ شد که در یک تابوت قرار دارد و در حال دویدن در مستطیل سبز فوتبال است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان افزود: رویکرد نژادپرستانه علیه مسلمانان و مقدسات آنها سال‌هاست که در سینما نیز تکرار می‌شود و نباید آن را نادیده گرفت؛ اکنون شاهدیم مردم در قلب اروپا و آمریکا نسبت به سیاست‌های نژادپرستانه غرب دست به تظاهرات زدند، در چنین شرایطی این اقدامات موهن، تلاش برای انحراف افکار عمومی از افول قدرت پوشالی غرب و آشوب مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha