جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجمع خودجوش و مطالبه گرانه  طلاب و دانشجویان در مقابل توهین بی شرمانه نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم (ص)

حوزه/ برخی مسئولان کشور برای درگذشت یک شخص سریعا پیام می‌دهند، اما متاسفانه با وجود گذشت مدت ها از توهین به پیامبر(ص)، پیامی از جانب آنها صادر نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوه در همدان، در ماه‌های گذشته شاهد اهانت‌هایی به اسلام و هتک‌حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) از سوی برخی نشریات و مسئولان دولت فرانسه بوده‌ایم که در آخرین اقدام نیز رئیس‌جمهور فرانسه از این هتک‌حرمت به ساحت پیامبر اکرم (ص) هم حمایت کرد.

برای بررسی علت و به وجود آمدن این ماجرا و وظیفه مسلمانان در این رابطه، خصوصا پس از صدور نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسوی و قرار گرفتن در هفته وحدت، با تعدادی از مدیران مدارس علمیه سطح استان به گفت‌گو پرداخته‌ایم که در ادامه مشروح این گفت گو ها را  بخوانید :

 چهره واقعی اسلام به دنیا معرفی شود

حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر مدرسه رسول اکرم(ص) مریانج، با تاکید بر اینکه دولت‌های استکباری، با ذات اسلام و معارف پیامبر اسلام مخالف هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین علت دشمنی و ممانعت آنها از نشر مبانی اسلام در غرب و اروپا، ترس آنها از گسترش اسلام است.

وی افزود: دشمن برای جلوگیری از توسعه اسلام دست به هر کاری می‌زند تا به وسیله آن، به هدف اصلی خود که ترویج اسلام هراسی و معرفی دین اسلام به عنوان یک دین خشن و بی تفاوت به مسائل انسانی است، دست پیدا کنند.

حجت الاسلام موسیوند با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ترسیم چهره‌ای زشت از اسلام در جهان است، گفت: دشمن با پنهان شدن پشت عنوان آزادی بیان در حال توهین به مقدسات و پیامبر اسلام است در حالی که پشت پرده این موضوع ایجاد اسلام هراسی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه آزادی بیان با اهانت و تمسخر متفاوت است، مطرح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود به جوانان فرانسوی اشاره کردند، باید این سؤال مطرح شود که اگر بحث آزادی بیان است چرا اجازه بحث در خصوص هولوکاست و مسائل در این رابطه به رسانه‌ها و افراد داده نمی‌شود.

مدیر مدرسه رسول اکرم(ص) مریانج با بیان اینکه مسلمانان نیز قائل به آزادی بیان هستند، اما اجازه توهین به اسم آزادی بیان حتی به ادیان دیگر و کشورهای دیگر را نمی‌دهند، گفت: امروز بحث شیعه و سنی مطرح نیست، چرا که مسلمانان باید وحدت خود را در برابر دشمنان به خوبی به نمایش بگذارند و ثابت کنند که مسلمانان دارای یک قدرت عظیم در سطح دنیا هستند.

وی، توهین به پیامبر اسلام را توهین به همه مسلمانان عالم دانست و خاطر نشان کرد: مسلمانان در کنار حفظ اتحاد و تکیه بر مشترکاتشان، باید چهره واقعی اسلام را که همان دین عقلانیت و محبت است را به دیگران نشان دهند.  

پیام راهبردی حضرت آقا

حجت الاسلام احمد علی عبدی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین، علت توهین به مقدسات اسلام را ترس دشمنان از گسترش اسلام در سطح جهان دانست و گفت: دشمنان به دنبال آن هستند تا از هر طریقی که می‌توانند در مقابل اسلام ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دشمنان، ترویج اسلام هراسی است، مطرح کرد: در سیاست گذاری‌ها و ریل گذاری‌ها، هر کس دارای یک نقش خاص است، که همه آنها در یک هدف واحد به یکدیگر می رسند و لذا هدف اصلی همه دشمنان اسلام نیز اسلام گریزی است.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به گسترش تمدن اسلامی در سراسر جهان، خاطر نشان کرد: آنچه می‌تواند زمینه ساز شکست دشمنان و عقب نشینی آنها شود، تقویت وحدت بین همه مسلمانان است.

وی افزود: همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند اگر هر یک از مسلمانان سطل پر از آبی را بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد، امروز همه دشمنان باید بدانند که این اتفاق در خصوص دیگر دشمنان اسلام نیز صادق است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین، با تاکید بر اینکه پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسه در شرایط فعلی بسیار با اهمیت است، گفت: از پیام حضرت آقا باید این درس را بگیریم که امروز نیاز به استفاده از شیوه های جدید در مقابله با دشمن داریم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با طرح سه سوال، جوانان فرانسه را در مقابل دولت خودشان قرار دادند، مطرح کرد: امروز طلاب وظیفه آگاهی بخشی در جامعه را بر عهده دارند و نباید فراموش کنند وظیفه آنها این است که آنچه که لازم است را در راستای بصیرت افزایی در جامعه نشر دهند.

چهره علمی اسلام معرفی شود

حجت الاسلام مهران ایلخانی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن هم با دعوت دولتمردان اروپایی که خود را مدعی تمدن و فرهنگ می‌دانند به مطالعه تاریخ و سرگذشت خود، اظهار داشت: اروپایی که فرهنگ و تمدن عمیقی ندارد، قطعا نمی‌تواند یک ایده ایدئولوژی بالاتر از خود را هضم کند و لذا برای مقابله با آن به دنبال بهانه جویی است.

وی، بهانه جویی دشمنان را مهر تاییدی بر حقانیت اسلام دانست و گفت: زمانی که کشورهای غربی روز به روز با رشد جمعیت اسلام و استقبال مردم نسبت به اسلام روبرو هستند و استدلال‌های محکم و عقلانی اسلام را مشاهده می کنند، ناچار به نمایش چهره واقعی خود با انجام چنین اقداماتی هستند.

حجت الاسلام ایلخانی، اقدام دشمن در برخورد با دین اسلام را همانند فردی عنوان کرد که در یک مناظره علمی توانایی تحمل استدلال‌های طرف مقابل را ندارد و به پرخاشگری روی می آورد و ابراز داشت: هر چه دشمنان توهین کنند چیزی از ارزش‌های وجود پیامبر گرامی اسلام کم نخواهد شد، بلکه این علامت سؤال در جهان ایجاد می‌شود که چرا اروپایی که خود را مهد تمدن می‌داند به پیامبر یک دین الهی هتاکی می‌کند.

وی ادامه داد: این اتفاق، نمایش حقیقت قدرت پیامبر و نفوذ سیره ایشان در جان انسان‌ها است، که دول غربی را به زانو درآورده و آنها را ناچار به بروز دادن خشمشان آن‌هم به صورت هتاکی به پیامبر نشان کرده است.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن دو وظیفه را در برابر اقدامات دشمنان برای مسلمانان معرفی کرد و گفت: وظیفه اول مسلمانان این است که به صورت ضرب الاجلی، ابراز ناراحتی و انزجار خود را از این اقدام دشمنان نشان دهند و نسبت به این هتاکی بی‌تفاوت نباشند.

وی تصریح کرد: همه مسلمانان وظیفه داریم تا برای نمایان شدن چهره علمی اسلام در جهان تلاش کنیم.

حجت الاسلام ایلخانی با تاکید بر لزوم ورود اندیشمندان و عالمان در این عرصه، خاطر نشان کرد: اندیشمندان حوزوی، دانشگاهی و پژوهشگران، باید تلاش خود را به کار ببندند تا علم، دانش و تمدن اسلامی را به جامعه جهانی عرضه کنند.

سکوت برخی مسئولان در برابر هتک حرمت رسول اعظم(ص)

حجت الاسلام علیرضا یوسفی، مدیر مدرسه سفیران همدان، با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام، اظهار داشت: این موضوع اشتباه یک شخص و یک مسئول نیست، بلکه نشان دهنده جریانی در اروپا و غرب است که در حال شکل گیری است و آن تاکیدی بر بغض و کینه دشمنان نسبت به اسلام و پیامبر اسلام است.

وی با بیان اینکه دشمنان، اسلام را یک خطر بزرگ برای خود احساس می‌کنند، گفت: بعد از مسیحیت بیشترین پیرو متعلق به دین اسلام است و حتی از نظر آماری در خود اروپا و فرانسه با رشد جمعیت جامعه مسلمان روبرو هستیم، که این روند دولت‌های غربی را از ایجاد یک جمهوری اسلامی فرانسه، ترسانده است.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به اسلام هر روز در حال طراحی نقشه و برنامه ریزی است، مطرح کرد: این جریان خبیث به زعم کودکانه و ناقص خود به دنبال آن است که از گسترش دین اسلام جلوگیری کند، در حالی که نمی‌داند این کار آنها همانند خاک پاشی بر روی آفتاب تابان است.

وی با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت، عنوان کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای قرار گرفتن مسلمانان حول محور رسول اکرم(ص) و ایجاد وحدت است.

 مدیر مدرسه سفیران همدان با گلایه از برخی مسئولان کشورهای اسلامی و عربی منطقه در عدم برخورد با توهین به مقدسات، گفت: برخی مسئولان کشور برای درگذشت یک شخص سریعا پیام می‌دهند، اما متاسفانه با وجود گذشت مدت ها از توهین به پیامبر(ص)، پیامی از جانب آنها صادر نمی شود، بنابراین امروز باید خود ملت‌های اسلامی علیه این اقدامات قیام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha