شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت محمد(ص)

حوزه/ دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پیامی روز ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد حضرت محمد(ص) را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص)، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دنیا تاریک بود، سینه‌ها سیاه و خردها خفته.

درهایِ ستم گشوده و درهایِ داد، بسته.

ستم بی‌مهار می‌تاخت و داد در زنجیر بود.

شمشیرهایِ از نیام برآمده، زبانِ سخن. اُشتُلم‌ها، کینه‌ها، حِقدها و درنده خویی‌ها میاندار.

رسم‌ها و آیین‌های جاهلی، بنایِ سترگ و سر به آسمان سوده‌یِ انسانیتِ انسان را فرو ریخته بودند. کویِ انسانیت نسیمی نمی‌وزاند، شَمیمی نمی‌بیزاند و مهرِ مهربانی از آن بر نمی‌دمید.

در دوره‌ای این‌سان سخت و توان‌سوز و جان‌فرسا، از مشرقِ جان‌هایِ به ستوه آمده، فرو رفته در لُجِّه، غَرق‌گاه و ژرفای درد، خورشیدِ نبوت بر آمد، نام بلندِ محمد صلی الله علیه وآله درخشید، جهان لب به خنده گشود، طلسمِ شب شکست، صبح چهره گشود و انسان خود را دید و شناخت و با این شناخت، به پرتوگیریِ آن‌به‌آن، از وجود نازنین و آفتابِ جمالِ محمد صلی الله علیه و آله پرداخت و دیری نپایید از لجن زار شرک به درآمد و به آستان والای توحید بار یافت.

در این باریابی، در جامِ جان نمایِ وحی، خودِ خود را دید، همانا انسانیت را، گمشده‌ای که او را به باتلاق‌ها و مرداب‌های بی‌هویتی، حیوانی، درنده خویی و به ناباورمندی به آیین وحیانی کشانده بود.

او، در هنگامه‌یِ رخت کشیدن از مرداب شرک، به سرا بوستان توحید، در جامِ جان‌نمای وحی، خود را دید و راهی را که می باید، می‌پیمود.

او به روشنی دید، راه فراروی، بی‌دمادم فرودآیی به آبشخور وحی و بی‌لبالب شدن و نیوشیدن از چشمه‌ی وحی، پیموده نمی‌شود.

با بهره‌مندی از این آموزه، زودا، به گشایش‌های بزرگی دست یازید، درهای جهان، دل‌ها و قلب‌های سخت به روی‌اش گشوده شدند.

دو شه‌بال باشکوه وحی و خرد، او را در بلندای بهشت دانش، فرود آوردند، تا دنیایِ بهشت گون خود را بسازد.

با چشم گشاییِ محمد صلی الله علیه و آله، گیتی چشم گشود، رستاخیزی که بدسیرتانِ دوژاهنگ و دِژداران شب، آن را برنتابیدند و در درازای تاریخ، با چهره‌ای دُژَم، تیره و تار، آشفته و خشم‌آگین، با آن به رویارویی برخاستند.

شکر خدای را، نگون بختانِ شب‌پرست، تا کنون طرفی نبسته‌اند و نور حق و آفتاب عالم تاب حقیقتِ محمدیه صلی الله علیه وآله و نام بلند رسولِ بیداری و روشنایی در کارِ پرتوافشانی و درنَوردیدن دلها، سینه‌ها و اقلیم‌هاست.

بلند بادا نام محمد صلی الله علیه و آله.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha