پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی گفت: تحصیلات تکمیلی سطح چهار حوزه علمیه خواهران ان شاءالله به زودی در تبریز با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، محقق و تاسیس خواهد شد تا خواهران طلبه بتوانند تحصیلات تکمیلی را در تبریز به پایان برسانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام اسماعیل روشن تن مدیرحوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در مدرسه علمیه معصومیه تبریز گفت: حوزه های علمیه خواهران همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها اشاره شده است، پدیده مبارکی است.

وی ادامه داد : آنچه که در حوزه های علمیه به دنبال آن هستیم، این است که بعد از ۴ دهه از تاسیس حوزه های خواهران و غرس نهال آن به دست مبارک حضرت امام هویت خود را یافته است و ما به دنبال تحقق شعار ارتقا از سطح عمومی به سطح  تخصصی هستیم.

مدیرحوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی افزود: شعار اصلی مدیران حوزه خواهران، ارتقاء و تمایز حوزه‌های خواهران است و این را سرلوحه کار خود قرار دادند و وظیفه اصلی مدیران مدارس  استان هم ارتقاء علمی از سطح عمومی به سطح تخصصی است.

وی ادامه داد: تحصیلات تکمیلی سطح چهار حوزه علمیه خواهران ان شاءالله به زودی در تبریز با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، محقق و تاسیس خواهد شد تا خواهران طلبه بتوانند تحصیلات تکمیلی را در تبریز به پایان برسانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، امکان تبلیغ چهره به چهره و حضوری نبود و این موضوع مشکل بزرگی را در امر جذب و پذیرش ایجاد کرد، اما با اجرای طرح‌های جایگزین و استفاده از ظرفیت‌های طلاب و مبلغان خواهر در پذیرش، رشد بیش از ۴.۵ درصدی را تجربه کرده ایم

وی با اشاره به کلاس های درس خواهران طلبه استان در ایام کرونایی، گفت: در شهرستان هایی که وضعیت سفید باشد، کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و  در شهرستان های با وضعیت زرد کلاس ها  به صورت  تلفیقی (حضوری و مجازی ) و در شهرستان های با وضعیت قرمز کلاس ها به صورت مجازی با نظارت معاونت آموزش حوزه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام روشن تن افزود: امسال  ۱۱۳ اثر علمی پژوهشی از خواهران طلبه آذربایجان شرقی در دو سطح طلاب و فارغ‌التحصیلان سطح ۲ و طلاب و فارغ التحصیلان سطح ۳ به جشنواره ارسال شد که ۳ اثر در یازدهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) کشوری حائز رتبه شد.

وی ادامه داد: با حمایت های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، راه اندازی مرکز پژوهش های حوزه علمیه خواهران استان در دست اقدام است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در پایان گفت: در بحث مجاهدت های طلاب جهادی آنچه برای طلاب در درجه اول اهمیت قرار داشت عمل به فتوای حضرت آقا در رابطه با اموات کرونایی بود که وجهه همت طلاب جهادی خواهر استان بود.

گفتنی است در پایان مراسم از برترین های حوزه علمیه خواهران استان در سال تحصیلی گذشته تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha