جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: امروز طلاب خواهر ۵۰۰ مدرسه در ۲۸ نقطه کشور سال تحصیلی جدید را به صورت مجازی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا و حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: امروز ۲۸ نقطه کشورمان در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهر سال تحصیلی جدید خود را به صورت مجازی آغاز کردند و از مسئولان مربوطه متشکریم که تحصیل طلاب به حاشیه نرفت.


وی بیان داشت: وضعیت پذیرش های هدفمند در حوزه بهتر شده و امسال درصد جذب طلاب نسبت به سال گذشته در مجموعه سطوح، ۳۳ درصد رشد داشته است.


مدیر حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: این میزان نسبت به سال ۹۸ قریب با ۹۷ درصد رشد داشته و این کاشف از آن است که نهضت اندیشه ورز در حوزه و مراکز درحال افزونی است‌.


وی ابراز داشت: استقبال از حوزه روزبه روز بیشتر شده و اشتیاق به تحصیل در آن نیز روبه فزونی و حوزه درحال رشد است.


حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: طلاب خواهر در جشنواره علامه حلی حائز رتبه های برتر درکنار برادران حوزوی شدند و حتی گاهی بالاتر از آنان درخشیدند.


وی افزود: حوزه به سمت توسعه در سطوح سه و چهار پیش رفته است به طوری که مجموعه محل رشته های حوزه به ۶۵۵ محل ارتقا یافته و این جدای از مجموعه جامعه الزهرا(س) است.


مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در بخش مراکز بودجه ۳۰۰ درصد وضعیت مدارس ارتقا یافته و در استان ها ۱۳۰ درصد با تدبیر مجموعه مدیریت میزان بودجه رشد کرد تا برنامه ۵ساله به جلو حرکت کند.


وی ابراز کرد: دوسال گذشته سامانه مدرس را قرار دادیم و کلاس ها حضوری و مجازی برگزار شد. از فرصت فضای مجازی استفاده می کنیم تا بتوانیم برخی دروس را مجازی و برخی دیگر را حضوری در مدرسه ارائه کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور عنوان کرد: از طلاب بالای ۱۸ سال خواهش داریم به واکسیناسیون جد عمل کنند و طبق برنامه ریزی ما واکسیناسیون اول آبان به اتمام می رسد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: امیدواریم در شرایطی که نظام تصمیم بگیرد به سمت آموزش حضوری پیش رویم و حوزه در آغاز آموزش حضوری دروس به شایستگی پیشقدم باشد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha