شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خوهران از آغاز سال تحصیلی در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و گفت: فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در سطح دو با یک رشته، در سطح سه با ۱۶ رشته و در سطح چهار با ۵ رشته تحصیلی با همکاری همه مدارس در سطح کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبدالکریم بهجت پور در آئین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) که به صورت مشترک در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی را در ۵۰۰ مدرسه علمی تربیتی در سراسر کشور و جامعه الزهرا(س)‌در قم اعلام میکنیم و ان‌شاءالله در مجموع فعالیت های حوزه در سطح دو با یک رشته در سطح سه با ۱۶ رشته و در سطح چهار با ۵ رشته تحصیلی با همکاری همه مدارس در سطح کشور آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه از بهمن گذشته وارد شرایطی شدیم که به گونه دیگری رقم خورد و نظام آموزش حضوری در فضای مجازی و به شکل غیرحضوری انجام شد، افزود: فرزندان شما در حوزه های علمیه، اساتید محترم و کادر مدارس و استان ها و ستادهای مرکزی به سرعت تلاش کردند که حوزه علمیه از مسیر درس و بحث فاصله نگیرد و با مشارکت ۹۷ درصد اساتید و رساندن صد درصد سرفصل ها در زمان مناسب امتحانات برگزار شد.

وی با بیان اینکه با همه مشکلاتی که تبدیل تدریس حضوری به مجازی ایجاد کرد ثبت نام ها ۶ درصد بیشتر از سال گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: برای امسال هم با مشورت های فراوانی که صورت گرفته است تلاش شد که تدابیری آرام بخش برای تحصیل طلاب و حضور اساتید محترم اندیشیده شود.

بهجت پور با اشاره به اینکه بنا بر این است که آموزش به صورت ترکیبی از حضوری و غیرحضوری باشد، خاطرنشان کرد: اساتید به صورت برخط در سامانه مدرس آموزش خود را آغاز میکنند و ضبط برنامه برای طلابی که دچار مشکل باشند در همین سامانه مدرس تدبیر شده است که طلاب بتوانند فضای طرفینی را با استاد داشته باشند و تلاشمان بر این است که با کمک این سامانه بتوانیم سال تحصیلی خوبی را رقم بزنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه بخشی از آموزش ها حضوری و بخشی برخط خواهد بود، افزود:  تا کنون ۸۵ درصد اساتید کشور آموزش استفاده از سامانه مدرس را دریافت کرده اند و ضریب نفوذمان در سطح طلبه ها به ۳۰ درصد رسیده است  و برای بخشی از طلاب که امکانات استفاده از آموزش مجازی را ندارد تمهیدات دیگری صورت گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه خواهش داریم به بخشنامه ها کاملا عمل کنند، افزود: به دلیل شرایط ویژه چاره ای نداریم که با کمک هم از این شرایط عبور کنیم، در این شرایط و چند ماه گذشته نشان داده شد که جامعه الزهرا و حوزه های علمیه تاب آوری بالایی دارند که میتواند از این شرایط عبور کنند و علم آموزی را حفظ کنند.

وی افزود: از نظر تحصیلی شرایط مناسبی برای دخترانمان حفظ شود. قرار شده است که ظرفیت های مرکز مدیریت برای پوشش مناسب تحصیلی و تربیتی و مشاوره ای خواهران در سطح کشور سامان پیدا کند، سامانه مشاوره ای راه اندازی شده است و همه دختران و خواهران من که میخواهند پژوهشی داشته باشند میتوانند با این سامانه مشاوره ای ارتباط داشته باشد.

بهجت پور با تاکید بر اینکه گروه های علمی در همه مدارس در حال پیگیری است، افزود: تلاش میکنیم که در هر مدرسه ای گروه علمی داشته باشیم که در آموزش،‌ انتخاب استاد و مسائلی از این دست طلاب را راهنمایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به اساتید محترم توصیه میکنم که از طریق تلفن با طلابی که در خانه هستند ارتباط برقرار کنند،خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه و کارکنان مدرسه طلاب را بین خودشان تقسیم کنند و احوالشان را بپرسند و با آنها ارتباط داشته باشند که به خوبی طلاب احساس کنند که در فضای آموزشی قرار دارند.

بهجت پور با تاکید بر اینکه مدارس باید ارتباط یک سویه را بشکنند، تصریح کرد: طلاب خواهر اطمینان خاطر داشته باشند که تمام تلاشی که بین خادمان شما در مرکز مدیریت اتفاق می‌افتد این است که در همه ابعاد علمی، پژوهشی، مدیریتی و خدماتی راهگشا باشیم و زمینه را برای تحصیل کریمانه خواهرانمان در سراسر کشور فراهم کنیم.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران با انتقاد به توهین های اخیر به مقدسات اسلام، خاطرنشان کرد: البته آیه و ان یکان که همه ما افتخار حفظش را داریم گویای این است که توهین به پیامبر تمام شدنی نیست و اینها نشان دادند که آزادی هنگامی که در دست انسان تربیت ناشده قرار بگیرد به سمت آزادی های حیوانی و جنسی و رفتارهای ناشایست اخلاقی کشیده می شود و اولین جایی که چنگالی انسان تربیت ناشده را زخمی می کند جریان دینی است.

وی افزود: باید افتخار کنیم که کسانی که جریان غیرحق را طی می کنند اولین توهین را به ما می کنند، خاطرنشان کرد: اگر سیلی ای میخوریم افتخار میکنیم که قبل از ما بزرگان ما این سیلی را خورده اند و این از افتخارات حضور در حوزه های علمیه است.از خداوند میخواهیم امسال را که سال شرایط ناشناخته است بر ما سالی همراه با سربلندی و موفقیت و همراه با توفیق و عبادت هر چه بیشتر در درگاه او و سال رضایت مولا و صاحبمان قرار بدهد.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha