سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهادت امام سجاد علیه السلام

حوزه/ جهانی با بیان این‌که نباید از اقدامات مهم امام سجاد (ع) غافل شویم و با مطالعه زندگی حضرت و الگوگیری از ایشان، مسیر صحیح را انتخاب کنیم، گفت: تبیین قیام عاشورا و رساندن پیام سیدالشهدا (ع) از مهم‌ترین اقدامات امام سجاد (ع) بود.

پروین جهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) در خصوص صفات مؤمنین، اظهار داشت: امام سجاد(ع) ورع در خلوت، صدقه دادن در نداری، صبر هنگام مصیبت، صداقت هنگام ترس و حلم و بردباری هنگام غضب را پنج خصوصیات مؤمن عنوان می‌کنند.

وی در ادامه به ابعاد شخصیتی امام سجاد (ع) و تاثیر حضرت در تبیین واقعه عاشورا و دفاع از قیام امام حسین (ع) پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله به تبیین مقام علمی، سیاسی و معنوی امام سجاد (ع) پرداخته است. حضرت حلقه اتصال امامان قبل و بعد از خودشان هستند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول ارومیه با تاکید بر این‌که امام سجاد(ع) در ایجاد دیدگاه واقعی و مثبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) در مقابل تخریب‌های دشمن نقش اساسی داشتند، افزود: حضرت علی بن الحسین (ع) با راه‌اندازی خط تربیتی، راه را برای امامان بعد از خودشان باز کردند.

وی تصریح کرد: حضرت، فرهنگ دعا را متداول و معارف اسلامی را در قالب دعا و زیارت نامه و خطبه‌ها برای مردم بیان کردند.

جهانی با بیان این‌که نباید از اقدامات مهم امام سجاد (ع)  غافل شویم و با مطالعه زندگی حضرت و الگوگیری از ایشان، مسیر صحیح را انتخاب کنیم، بیان داشت: تبیین قیام عاشورا و رساندن پیام سیدالشهدا (ع) از مهم‌ترین اقدامات امام سجاد (ع) بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha