پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نصیری

حوزه/ نصیری از برگزاری کنفرانس بین المللی "نقش معرفت دینی در علوم انسانی" خبرداد و گفت: تا کنون ۵۰ مقاله پذیرفته شده داریم که با توجه به فرصت محدود چهارماهه، این تعداد مقاله قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی نصیری در نشست خبری "کنفرانس های بین المللی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه" که در سالن جلسات این پژوهشگاه در قم برگزار شد، در تشریح جزئیات «کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی» گفت: ما حدود چهار ماه فرصت گذاشتیم و با وجود این که همایش های با مهلت زیر یک سال معمولا با تعداد بسیار کم مقالات مواجه می‌ شوند ولی با توجه به موضوع کنفرانس که مورد علاقه بسیاری از فرهیختگان از داخل و خارج کشور است، استقبال خوبی شد.

وی با بیان این که این کنفرانس دارای کد اختصاصی علوم جهان اسلام(isc) است، گفت: این همایش همچنین دارای مجوز بین المللی است و به صاحبان مقالات، مجوز پذیرش مقالات بین المللی داده می‌ شود و مقالات برتر و برگزیده در مجلات اختصاصی علمی پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ خواهد رسید که یک شماره یا دو شماره اختصاص داده خواهد شد.

نصیری با اشاره به شیوه ارتباط اندیشمندان با کنفرانس برای ارائه مباحث خود، گفت: ما برای روز کنفرانس لینکی ارسال می‌ کنیم که از طریق آن می‌ توانند به صورت مجازی شرکت کنند و قرار بر این است که دبیرخانه به صورت دائمی فعالیت کند تا بتوانیم رضایت فرهیختگان گرامی را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ضرورت وجود پنل های تخصصی در کنفرانس خاطر نشان ساخت: در ارتباط با پنل های تخصصی زیرساخت های فنی لازم را برای این که بتوانیم پنل های تخصصی را در فضای مجازی برگزار کنیم داریم اما الان یک مقدار زود هست که بخواهیم در مورد آن اظهار نظر کنیم چون هنوز مشخص نیست که چه مقدار شرکت کننده داریم و چطور می‌ توانیم این کار را انجام دهیم.

دبیر کمیته علمی کنفرانس با اشاره به برگزاری چهار پیش نشست برای این همایش و ادامه داشتن پیش نشست ها تا روز کنفرانس خاطرنشان ساخت: ما اندیشمندانی از کانادا، آلمان و چندین کشور اروپایی دیگر و همین طور شرق و غرب آسیا خواهیم داشت.

نصیری با اشاره به این که نتیجه این کنفرانس نشان از اقبال عمومی اندیشمندان به حوزه معرفت دینی دارد، خاطرنشان ساخت: تا کنون ۵۰ مقاله پذیرفته شده داریم که در این فرصت محدود قابل توجه است؛ در حوزه داخل و بین الملل اساتید بسیاری اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به محدودیت زمانی باید تنها تعدادی را برای سخنرانی گزینش کنیم.

وی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی اول آبان ماه برگزار می شود گفت: برای ارسال مقالات تا ۱۵ مهرماه فرصت وجود دارد که علاقه مندان می‌توانند به سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بخش کنفرانس ها مراجعه کرده و کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی را انتخاب کرده و بعد از ثبت نام فایل ورد مقاله خود را از طریق سایت برای ما ارسال کنند و ما با ایمیلی که قرار داده می‌ شود با افراد در ارتباط خواهیم بود.

عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایان خاطر نشان ساخت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۰۴ تماس بگیرند یا با پست الکترونیکی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارتباط برقرار کنند و سؤالات خود را از دبیرخانه کنفرانس بپرسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha