پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر مرکز نخبگان مرکز خدمات از خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام فولادی گفت: سطح نخبگی در دانشگاه در جامعه تعریف شده است و اگر کسی در کنکور رتبه برتر کسب کند و یا در المپیاد علمی اول شود مورد احترام جامعه است و جایگاه اجتماعی دارد ولی عموم مردم نمی‌دانند که تدریس کفایه یا تولید نظریه در علوم اسلامی و انسانی چیز کمی نیست و جایگاه بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین فولادی در دیدار با سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه وجود دارد که شناخته شده نیستند، گفت: نخبگان جوانی در حوزه وجود دارند که دارای اندیشه‌های بلندی هستند و عزم راسخی برای تحول دارند ولی دیده نمی‌شوند و حتی در حوزه نیز ناشناخته هستند.

وی بیان کرد: برخی از اساتید عمر خود را برای تربیت حوزه صرف می‌کنند و حتی از صبح تا شب با طلبه زندگی می‌کنند که این سبک زندگی نیاز به الگوسازی دارد.

مدیرکل حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات گفت: برخی تصور می‌کنند همین چهره‌های معروف حوزوی که می‌بینند و یا منبری‌ها، تنها خروجی‌های حوزه هستند درحالی‌که بسیاری از نخبگان دیده نمی‌شوند و شناخته شده نیستند؛ حتی اندیشه‌های افراد شناخته شده نیز به خوبی منعکس نشده است.

وی تصریح کرد: این وظیفه رسانه است که چهره‌ها را در حوزه نشان دهد و اگر این عزم در خبرگزاری حوزه وجود داشته باشد می‌توانیم همکاری خوبی برای معرفی این افراد داشته باشیم.

دستاوردهای علمی و اندیشه‌ای حوزه بعد از انقلاب معرفی شود

حجت الاسلام فولادی گفت: بسیاری از حوزویان از دستاوردهای علمی و اندیشه‌ای حوزه بعد از انقلاب در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی اطلاعی ندارند و این دستاوردها به خوبی منعکس نشده است. گاهی خود طلاب با این معضل رو به رو می‌شوند که حوزه چه می‌کند درحالی‌که از این پیشرفت‌ها اطلاعی ندارد و این موضوع باعث می‌شود انگیزه طلاب جوان کم شود.

رسانه می‌تواند نقش مهمی در ارتباط نخبگان حوزوی با حاکمیت داشته باشد

وی بیان کرد: در ارتباط نخبگان و بزرگان حوزه با حاکمیت نیز یک حلقه مفقوده وجود دارد و رسانه می‌تواند نقش مهمی برای رساندن حرف حوزه به حاکمیت ایفا کند.

مدیرکل حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات افزود: به دلیل کم بودن این ارتباط بزرگان حوزه مجبور می‌شوند که در درس‌ها نقد خود را بگویند و بعضاً برچسب ضدیت با نظام و انقلاب می‌خورند درحالی‌که ذاتاً آدم بسیار انقلابی و دغدغه مندی هستند.

شناخت نخبگان حوزه از یکدیگر مطلوب نیست
وی با بیان اینکه شناخت نخبگان حوزه از یکدیگر نیز مطلوب نیست گفت: حتی کسانی که شهرت نسبی نیز دارند از نظرات یکدیگر بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند دیگران در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند.

نخبگان حوزه حتی در میان خانواده خود نیز شناخته شده نیستند

حجت الاسلام فولادی تصریح کرد: جایگاه نخبگان حوزه نه تنها در جامعه مغفول است بلکه آنها در میان خانواده خود نیز شناخته شده نیستند؛ سطح نخبگی در دانشگاه در جامعه تعریف شده است و اگر کسی در کنکور رتبه برتر کسب کند و یا در المپیاد علمی اول شود مورد احترام جامعه هستند و جایگاه اجتماعی دارد ولی عموم مردم نمی‌دانند که تدریس کفایه یا تولید نظریه در علوم اسلامی و انسانی چیز کمی نیست و جایگاه بالایی دارد.

وی گفت: خبرگزاری حوزه می‌تواند با راه‌اندازی بخشی به نام نخبگان حوزه و توجه به این افراد نقش مهمی در الگوسازی در حوزه و جامعه و معرفی اندیشه نخبگان داشته باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha