جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آغاز درس خارج آیت الله فاضل لنکرانی در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: قرآن کریم شامل محکمات و متشابهات است که تشخیص آن ها فقط با مدد گرفتن از مکتب اهل بیت علیهم السلام قابل انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی در آیین افتتاحیه دروس تفسیر مرکز تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام که عصر امروز در ساختمان این مرکز برگزار شد، تبریک آغاز سال تحصیلی به اساتید و دانش پژوهان دوره تخصصی تفسیر قرآن خاطرنشان کرد: قرآن کریم حق مطلق و تام است؛ در قرآن کریم همین مفهوم آمده و سپس بیان شده که این کتاب به صورت یکجا و دفعتاً برای بندگانی که از سوی خداوند برگزیده اند به ارث گذاشته شده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: کسی که با قرآن ارتباط ندارد و یا نسبت به آن مخالفت می کند از مصادیق «ظالموا لنفسه» است.

وی بیان داشت: در میان بندگان خداوند عده ای هستند که در خوبی ها از یکدیگر سبقت می گیرند؛ آن ها «سابقوا لِلخیرات» هستند؛ هرکسی که بیشتر با قرآن کریم که سرشار از استدلال است ارتباط داشته باشد و به فهم درست از آن و عمل کردن به دستورات آن برسد، سبقت در خیرات داشته است.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی گفت: در قرآن کریم آمده است کفار نباید هیچ نوع سلطه ای بر مؤمنین داشته باشند؛ حتی سلطه و ولایت در برهان و احتجاج هم نباید داشته باشند.

وی افزود: کسی فقیه است که با قرآن ارتباط داشته باشد؛ کسی متکلم است که با قرآن ارتباط داشته باشد.حضرت امام خمینی رحمة الله علیه با قرآن کریم ارتباط همیشگی و عمیقی داشتند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: گفت: گاهی انسان نکته ای را از قرآن بدست می آورد که در هیچ کجای دنیا و مافیها قابل استخراج نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: قرآن کریم اساس انقلاب اسلامی ایران است؛ کفار و ظالمان چرا به جنگ با قرآن آمده اند؟ چونکه اساس محور مقاومت قرآن کریم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده ای مسلمان نما و در ظاهر محقق متأسفانه می گویند قرآن کریم برای هزار سال پیش آمده است و این در حالی است که قرآن راهنمای بشر در تمام اعصار حیات اوست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: این حرف ها کاملاً بی اساس و مردود است؛ قرآن کریم شامل محکمات و متشابهات است که تشخیص آن ها فقط با مدد گرفتن از مکتب اهل بیت علیهم السلام قابل انجام است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیّه می بایست هرسال مسائل و نکات علمی جدید قرآنی را به دنیا ارائه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha