جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد پتالینگ جایا ، میزبان کودکان مبتلا به اوتیسم

حوزه/ در اواخر سال ۲۰۱۷ مرکزی در  مسجد  پتالینگ جایا در مالزی تاسیس گردید تا فضای امنی را برای کودکان اوتیسم فراهم کند و آن‌ها بتوانند همراه با والدین و اعضای خانواده‌هایشان در فعالیت‌های مختلفی مشغول شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freemalaysiatoday، مسجد پتالینگ جایا واقع در مالزی به مرکز نگهداری برای کودکان مبتلا به اوتیسم با پیشینه‌های دینی مختلف تبدیل شده است.

در طی دو سال و نیم گذشته، این مسجد نه تنها پذیرای بازدیدکنندگان غیرمسلمان بوده، بلکه به پناهگاهی برای کودکان اوتیسمی تبدیل شده است. و یک مرکز نگهداری در اواخر سال ۲۰۱۷ در این مسجد تاسیس گردید تا فضای امنی را برای کودکان اوتیسم فراهم کند و آن‌ها بتوانند همراه با والدین و اعضای خانواده‌هایشان در فعالیت‌های مختلفی از جمله هنر، رنگ آمیزی و بازی‌های مختلف مشغول شوند.

حسینی حسین مدیر مسجد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این گروه بازی برای همه اعضای جامعه صرف نظر از نژاد و مذهب است.

وی گفت: مهمترین مسئله تامین نیازهای منحصر به فرد کودکان مبتلا به اوتیسم است. و این ایده توسط یکی از معلمان آن‌ها به مسجد ارائه شد.

حسین ضمن تشکر از جامعه محلی به سبب حمایت‌هایشان از این طرح، خاطرنشان کرد که این گروه از سوی والدین با استقبال روبرو شده و همچنین راهی برای کمک به آن‌ها ارائه داده است و افزود: آن‌ها اکنون مکانی دارند که احساسات و مشکلات خود را به اشتراک بگذارند، احساس حمایت  کنند و به انزوا کشیده نشوند. ما همیشه گفته‌ایم که مسجد فقط جایی برای عبادت نیست بلکه باید محلی برای فعالیت‌های اجتماعی نیز باشد.

 عدل الدین عبدالغنی رئیس این ابتکار نیز آن را یک برنامه مقرون به صرفه برای خانواده‌های کم درآمد به ویژه در دوران بحران کرونا توصیف کرده و افزود که هزینه‌های مراکز نگهداری خصوصی از اوتیسمی‌ها گران است و مسجد قصد دارد به این شکل از خانواده‌ها حمایت کند.

به گفته وی جمعی از کودکان نیز به عنوان داوطلب در کلاس‌های هنری شرکت کرده و کودکان بیمار را راهنمایی می‌کنند.

    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha