جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ سومین سوگواره ملی دانشگاهیان با رونمایی از پوستر سوگواره توسط حضرت آیت الله علوی گرگانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با حضور رئیس دانشگاه قم و جمعی از مسئولین فرهنگی دانشگاه و در محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی پوستر سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان رونمایی شد.

بر اساس این گزارش: در این جلسه حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه سعادتی بالاتر از تمسک به ولایت نیست عنوان کردند: خوشا به سعادت آنکه از متمسکین به ولایت بوده و دستش از دامان اهل بیت(ع) جدا نباشد.
ایشان ادامه دادند: باید برای ساحت اباعبدالله بیش از این و هرچه در توان داریم کار کنیم، نسل جوان و دانشگاهی نیز جا دارد برای مولایشان هرچه بیشتر تلاش کنند.
معظم له ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان از پوستر سوگواره رونمایی کردند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دیرباز رئیس دانشگاه قم با معرفی اجمالی دانشگاه قم عنوان کرد: در این دانشگاه که از ابتدا تحت اشراف جامعه مدرسین راه‌اندازی شده است، سعی بر این است که به مبانی اسلامی، اهداف انقلاب و منویات ائمه اطهار (ع) نزدیک تر عمل شود.

وی برگزاری سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان را در همین راستا برشمرد و افزود: این سوگواره با بعد معنوی و مذهبی قوی که دارد متناسب با روند حرکتی دانشگاه قم بوده و امیدواریم فعالیتی سودمند و سبب ارتقاء درک معارف اهل بیت(ع) در جامعه باشد.

گفتنی است: سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان در ۴ بخش پژوهشی، ادبی، هنری و چند رسانه ای اجرا خواهد شد، بخش پژوهشی شامل پایان نامه، مقاله و کتاب، بخش ادبی شامل شعر اعم از کلاسیک و نو، داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی، خاطره نویسی و دلنوشته، بخش هنری شامل عکس و اینفوگرافی و در نهایت بخش چند رسانه ای نیز شامل پادکست، نماهنگ، فیلم مستند و کلیپ است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بخش ویژه سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha