سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار رییس کمیته امداد قم با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به برگزاری سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان عنوان کردند: برگزاری این سوگواره و تولید آثار در بخش های مختلف از قبیل نثر، شعر، مقاله و ... و جمع‌آوری آن زیر نظر دانشگاهیان دارای آثار و برکات فراوان و نشان دهنده ارادت دانشگاهیان به ساحت اباعبدالله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حضرت آیت الله علوی گرگانی شامگاه گذشته سه شنبه ۲۶ شهریورماه در دیدار رئیس و مسئولین فرهنگی دانشگاه قم و رونمایی از پوستر سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان، ضمن قدردانی از متصدیان برگزاری سوگواره عنوان کردند: خوشا به سعادت آنکه جزء متمسکین به ولایت بوده و دستش از دامان اهل بیت(ع) جدا نباشد.
معظم له ادامه دادند: امروز ایران اسلامی کشوری ولایی و زیر سایه ولایت اهل بیت(ع) است، که ما هرچه داریم از برکت وجود این ذوات مقدس داریم.
ایشان با بیان اینکه جا دارد برای سیدالشهدا بیش از این تلاش کنیم و هرکس به اندازه وسعش در این مسیر قدم بردارد، گفتند: برگزاری این سوگواره و تولید آثار در بخش های مختلف از قبیل نثر، شعر، مقاله و ... و جمع‌آوری آن زیر نظر دانشگاهیان دارای آثار و برکات فراوان و نشان دهنده ارادت دانشگاهیان به ساحت اباعبدالله است.
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تصریح بر اینکه جادارد هرچه می توانیم در مسیر اباعبدالله خدمت کنیم، اظهار کردند: با توجه به بیان شیخ شوشتری که می فرمودند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی هر سرزمینی که در آن پرچمی به نام امام حسین(ع) بلند شود به نام سیدالشهدا(ع) است.
معظم له  در پایان تاکید کرد: نسل جوان دانشگاهی که مایه افتخار کشور هستند جا دارد برای مولایشان هرچه بیشتر تلاش کند.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین  دیرباز رئیس دانشگاه قم با معرفی اجمالی دانشگاه قم عنوان کرد: در این دانشگاه که از ابتدا تحت اشراف جامعه مدرسین راه‌اندازی شده است، سعی بر این است که به مبانی اسلامی، اهداف انقلاب و منویات ائمه اطهار (ع) نزدیک تر عمل شود.
وی برگزاری سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان را در همین راستا برشمرد و افزود: این سوگواره با بعد معنوی و مذهبی قوی که دارد متناسب با روند حرکتی دانشگاه قم بوده و امیدواریم فعالیتی سودمند و سبب ارتقاء درک معارف اهل بیت(ع) در جامعه باشد.
گفتنی است: سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان در ۴ بخش پژوهشی، ادبی، هنری و چند رسانه ای اجرا خواهد شد، بخش پژوهشی شامل پایان نامه، مقاله و کتاب، بخش ادبی شامل شعر اعم از کلاسیک و نو، داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی، خاطره نویسی و دلنوشته، بخش هنری شامل عکس و اینفوگرافی و در نهایت بخش چند رسانه ای نیز شامل پادکست، نماهنگ، فیلم مستند و کلیپ است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بخش ویژه سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha