جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س)کلاردشت

حوزه/ خانم محمودبابوئی استاد حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: علم و تقوا دو بال پرواز برای هر طلبه است که بی توجهی به هرکدام از این دو زیان‌های فراوانی به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم طیبه محمودبابوئی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (سلام‌الله علیها) کلاردشت، به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: یکی از راه‌های تقرب به خداوند علم و دانش است که امام علی علیه‌السلام در این زمینه فرمودند: «علم را فراگیرید که یاد دادنش حسنه و یادگرفتنش عبادت و بحث و گفتگویش جهاد و یاد دادنش به کسی که نمی‌داند صدقه و بذل  او به اهلش باعث نزدیکی به خداست.»

وی افزود: علم نوری است که خداوند در دل هرکسی که می‌خواهد قرار می‌دهد، پس خوش به حال قلبی که محل ورود نور علم و منزل این امانت الهی باشد و شکی نیست که دانش، ودیعه الهی و گرامی داشتن آن واجب است.

استاد حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره با حدیثی از امام علی (علیه‌السلام) بیان کرد: علم برخلاف مال میراث انبیاء است که هرچه آن را انفاق کنی کم نشده و نه‌تنها نیاز به حافظ و نگهبان ندارد، بلکه صاحب خود را از خطرها و ضررها حفظ می‌کند؛ همچنین در کفن و قبر تا آخر همراه انسان است و در موقع عبور از صراط صاحبش را یاری می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط اهل علم بودن، درس خواندن پیگیر و همیشگی است که پیامبر اکرم  (صلی‌الله و علیه واله وسلم) در این رابطه می‌فرمایند:«اطلبوالعلم من المهد الی الحد» یعنی شخص باید از موقعی که در گهواره قرار می گیرد تا روزی که او را در قبر می‌گذارند، در پی آموختن باشد.

محمودبابوئی اعلام کرد: اگر طلبه هدف مشخص و مقدسی داشته باشد و بداند به دنبال چه چیزی به حوزه آمده و چگونه باید به این هدف خود برسد، به‌یقین انگیزه او نیز در این راه تقویت خواهد شد؛ همچنین اگر بداند که رسالت او شناخت کامل دین الهی و درنتیجه تبلیغ و انتشار احکام نورانی اسلام است، به‌راحتی مشکلات را پشت سر گذاشته و در مسیر هدف نهایی خود گام‌های استوارتری برمی‌دارد.

وی با اشاره به انصراف تحصیلی برخی از طلاب گفت: خودشناسی و توجه دوباره به قابلیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های هر شخص می‌تواند زمینه حرکت دوباره باشد؛ همچنین توجه به نعمت‌های سرشار خداوند که در درون ما نهاده شده است، انسان متعهد و وظیفه‌شناس را به حرکت وامی‌دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران مازندران یکی از ودیعه‌های ارزشمند الهی در وجود انسان را نیروی اراده و همت دانست و تأکید کرد: انسان با بال اراده و همت عالی می‌تواند به بلندترین قله‌های عالم پرواز کرده و زنجیرهای قوی یاس و ناامیدی را پاره کند؛ حضرت علی علیه‌السلام در این زمینه می‌فرماید: «قدرالرجل علی قدر همته» ارزش هر انسان به‌اندازه همت او است.

محمودبابوئی خواستار اهتمام و جدیت طلاب به امور درسی شده و تصریح کرد: علم و تقوا دو بال پرواز برای هر طلبه است که اگر به هرکدام از این دو کم‌توجهی شود، زیان‌های فراوانی متوجه آن‌ها خواهد شد؛ به همین خاطر اگر در کسب علوم دینی تلاش وافری انجام دهند، به‌طور یقین به‌مراتب بالایی از فضل، علم و کمال دست خواهند یافت.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha