پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سال تحصیلی جدید خوراسگان

حوزه/ سرپرست مرکز تخصصی و موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهراء(س) گفت: امروز جامعه به بانوان طلبه ای احتیاج دارد که در کنار توان علمی بالا به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی پرداخته و حداقل پاسخگوی مسائل زنان جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم عفت رمضانیان در همایش آغاز سال تحصیلی در جمع طلاب مرکز تخصصی و موسسه اموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن بهار تحصیل و تهذیب، تقارن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع) با شروع فصل علم آموزی را به فال نیک گرفت و گفت: شما که افتخار طلبگی را کسب نموده و با باور قوی تری در این مکان حاضر شده اید و راه طلبگی را برای خود برگزیده اید، یکی از وظایف خود را تبلیغ دین بدانید.  قیام امام حسین(ع) اتفاق نیفتاد مگر به خاطر زنده نگه داشتن دین جدش پیامبر اکرم(ص).

وی ادامه داد: این تصمیم را بگیریم و با خود عهد ببندیم که دِین خود را به واقعه کربلا و دین اسلام ادا نموده و تلاش کنیم برای حوزه و جهان اسلام و دنیا مفید باشیم، امروز وظیفه سنگینی بر دوش ماست، باید به همدیگر کمک کرده و با جدیت و تلاش مضاعف برای رسیدن به هدفی که در نظر گرفته شده است  تلاش نموده تا به حول و قوه الهی  پیروز میدان باشیم.

سرپرست مرکز تخصصی و موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهراء(س) ضمن ابراز تشکر از مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان به خاطر حمایتهایشان از این مرکز، به بیان پیشینه تشکیل حوزه های علمیه خواهران پرداخت و گفت: حوزه های علمیه در گذشته به روش سنتی اداره می شد و انسجام حاضر را نداشت، اما اکنون با اقدامات زیبا و مجاهدانه بانوانی  همچون بانومجتهده امین(ره) و بانو علویه ی همایونی(ره)، حوزه ها به صورت متمرکز تشکیل و باب آن در سراسر کشور باز شد. امروز همه این نعمتهایی را که در این حوزه ها مشاهده می کنیم، مدیون این بانوان گرانقدر هستیم. پس تبیین اندیشه های ناب این بانوان را بر خود لازم بدانید، تا همه جامعه، به خصوص زنان جامعه اسلامی، از علوم و فضائل این بانوان گرانقدر بهره مند شوند.

وی در ادامه به بیان اهمیت تبلیغ دین و لزوم انجام فعالیت های گسترده فرهنگی در کنار علم آموزی پرداخت و افزود: اگر زمانی علم آموزی به تنهایی برای رسیدن به کمال یک طلبه کافی بود، امروز توقع ما خیلی بیشتر شده است. طلبه ای که فقط به فکر علم آموزی باشد، حتی با وجود معدل بالایش، به درد جامعه امروز نمی خورد. امروز جامعه به طلابی احتیاج دارد که در کنار توان علمی بالا به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی پرداخته و حداقل پاسخگوی مسائل زنان جامعه باشند، اگر توانستید طلبه ای باشید که در بزنگاههای مهم جامعه  به میدان بیایید و مثمر ثمر باشید، آن وقت به خود ببالید که توانستید وظیفه طلبگی خود را به خوبی انجام دهید.

رمضانیان به لزوم اهمیت امید به پیشرفت و تحقق اهداف نظام، اشاره کرد و گفت: امروز رهبرمعظم انقلاب به عنوان کسی که در صدر این نظام است، با مطرح نمودن سند چشم انداز۴۰ سال دوم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم، امیدواری را به سطح جامعه القاء نمودند، ناامیدی گناه بسی بزرگ و نابخشودنی است، اگر قرار به ناامیدی بود در صدر اسلام با کارشکنی های دشمنان و انسانهای به ظاهر دوست و همچنین در زمان قیام عاشورا با شهادت امام جامعه با آن فجایع، ناامیدی موج می زد و حال آنکه دیدیم خون های ریخته شده در عاشورا،  جوشید ومسیر اسلام را روشن نمود، پس با تمام توان به عهد خود پایبند بوده و برای حفظ نظام تلاش کنیم وبدانیم ریزش هایی که در نظام انقلاب اسلامی رخ داده، باعث از بین رفتن درخت تنومند انقلاب نخواهد شد. امروز جریان نظام انقلاب اسلامی به همراه حرکت عظیم اربعین، جریان حرکت ساز جهانی می باشند.

 وی با اشاره به شرایط موجود جامعه و اینکه اکنون در شرایط سختی هستیم، خاطر نشان کرد: امروز چیزی جز تلاش و مجاهدت شما برای جامعه انقلاب اسلامی  مطالبه  نمی شود، آنها که بغضشان از شهادت سردار سلیمانی شکست و با خود عهد و پیمان کردند که در مسیر سردار دلها حرکت کنند، بدانند مسیر این شهید، همانی است که شما در آن قرار گرفته اید و قرار است این مسیر، مقدمه حکومت حضرت مهدی (عج) باشد. آگاه باشید اگر هدف ایده آل این نظام، تشکیل تمدن اسلامی است، شما بانوان طلبه زمینه ساز این تمدن هستید.

سرپرست مرکز تخصصی و موسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء(س) اصفهان با اشاره به شرایط فعلی بیماری کرونا  و عدم حضور فیزیکی طلاب در مدارس علمیه ادامه داد: امسال  شرایطی ایجاد شده که شاهد حضور طلاب در حوزه نیستیم، اما باید از فرصت فضای مجازی نهایت استفاده را داشته باشید و این شرایط را به فال نیک گرفته و خود را بادانش فن آوری اطلاعات آشنا نمائید، لذا انتظار می رود  تمام تلاش به کار ببندید تا خود را با این شیوه آموزشی وفق دهید.

خانم رمضانیان در پایان تصریح کرد: تفاوت حوزه های علمیه با دانشگاه، علم آموزی همراه با اخلاق است؛ حوزه های علمیه  در کنار بعد علمی، بعد اخلاقی هم  دارد و اگر در درجه اول نگاهتان علم همراه با اخلاق باشد، در این مسیر موفق خواهید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha