پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آئین افتتاح طرح ولایت طلاب خواهر سراسر کشور

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: طلاب خواهر می توانند جامعه را اداره کنند و در تقویت بعد فرهنگی کشور نقش آفرینی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، زهرا عزیزاللهی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان قم که ظهر پنجشنبه برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که امروز راه طلبگی را در میان مشاغل دیگر برگزیده اند توفیقی از سوی خداوند نصیبشان شده است و حرکت در این مسیر خرسندی دارد. اگر از ما بخواهند مخیر باشیم و شغلی را انتخاب کنیم باز هم طلبگی را می پذیریم.
وی بیان داشت: اگر با تحصیل در حوزه فقط بتوانیم توانمندی در فهم عمیق آیات و روایات داشته باشیم این بزرگ ترین ثمره است.
وی ادامه داد: از مطالباتی که امروز از طلاب دارند  نقش آفرینی در تمدن سازی است و تا زمانی که علم صالح نباشد مطالبه ای از طلاب نمی شود.
وی با اشاره به لوازم نقش آفرینی طلاب عنوان داشت: امسال شعار سال تحصیلی را طلبه مهذب، متمدن و نقش آفرین عنوان کردیم. ابتدا باید ظرفیت ها را باور و سپس توسعه داد. اصل ظرفیت علم آموزی در همه وجود دارد باید به وسعت آن توجه کرد و گاهی والدین و استاد در توسعه آن نقش دارند و بخشی نیز از سوی خودمان است‌.
سرپرست حوزه علمیه خواهران استان قم افزود: مطلب دیگر انگیزه است که گاهی در شروع راه هست اما مهم ادامه راه است که به آن نیاز دارید. برنامه ریزی قوی و دقیق و منظم نیز مهم است.
وی ابراز داشت: طلاب در ابتدای طلبگی باید مقدمات دروس را به خوبی مطالعه کنند و مقام معظم رهبری نیز بر این تاکید دارند که از حواشی نیز بپرهیزند.
وی ادامه داد: به تناسب مقطع تحصیل ،مطالبه گر باشید. طلبه خودش باید پیگیر باشد.
عزیزاللهی با اشاره به نگاه به جایگاه بانوان طلبه تصریح کرد: طوری رفتار کنید که در خانواده همسر و فرزندان تاثیر علم آموزی از نوع طلبگی را در شما احساس کنند و در بعد بعدی نیز تهذیب داشته باشید. بصیرت در مرحله بعدی است و در یک مثال برای بصیرت می توان گفت که طلبه از هر کار کوچک حتی یک پیامک که به دشمن کمک می کند باید پرهیز کند.
وی افزود: بعد بعدی کارآمدی است. بانوی طلبه جامعه را می تواند اداره کند. ارتباط هرچه بیشتر طلاب با یکدیگر و مدارس علمیه وجود داشته باشد و این مهم است که طلاب خواهر بعد فرهنگی کشور را تقویت کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha