پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آئین آغارسالتحصیلی تویسرکان/همدان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: طلاب باید برای موفقیت به چهارگانه ی طلایی هدف، برنامه ریزی، اراده و همت نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، ام کلثوم امیدی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه کوثر تویسرکان، ضمن تبریک ورود طلاب به فضای تحصیلی علی الخصوص طلاب جدیدالورود به حوزه های علمیه ی خواهران، گفت: امید است با همت و تلاشی مضاعف که در راه علم آموزی برداشته اید دارای اثرات و برکات عظیمی جهت انتشار معارف والای دین مبین اسلام باشید و ندای حقانیت را جهانی کنید.

وی با اشاره به اینکه اشتیاق و میل درونی به علوم دینی از انگیزه های مهم ورود به حوزه ماست، ادامه داد: هرطلبه ای که وارد حوزه علمیه می شود دو دوره را باید پشت سر بگذارد:۱) دوره ی رشد و تحصیل ۲) دوره ی ثمر دهی اجتماعی؛ بایستی طلاب در دوره ی رشد و تحصیل استعدادهای بالقوه ی خود را به منصه ی ظهور برسانند و هر فردی متناسب با توان و ظرفیت خود و نیازهای اجتماعی، مسیر و تخصصی را انتخاب کند، در آن رشد و تحصیل کند تا به دوره ی دوم یعنی ثمر دهی اجتماعی نائل آید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در ادامه با اشاره به عوامل موفقیت در عرصه طلبگی، تصریح کرد: طلاب باید چهار نکته ی مهم را از ابتدا در خود نهادینه کنند:

۱-هدف: طلبه ای که وارد حوزه ی علمیه می شود باید هدفمند وارد شود زیرا اگر انسان هدف را گم کند، یعنی مسیر زندگی خود را گم کرده است.

۲-برنامه ریزی: طلبه موفق باید برنامه ریزی جامع داشته باشد، طلبه ی تک بعدی چندان مفید نخواهد بود.

۳-اراده: با صرف هدف و برنامه ریزی موفقیت حاصل نمی شود بلکه یک طلبه باید عزم و اراده راسخ داشته باشد.

۴- تلاش و همت: انسان بدون تلاش، به به اوج نمی رسد و باید تلاش نماید و از سختی ها عبور کند و بداند که در هرحال سختی های زندگی تمام می شود.

وی همچنین با بیان نکاتی که در مسیر طلبگی باید به آن ها توجه ویژه داشت، اظهار کرد: طلبه نباید از قرآن جدا باشد، زیرا طلبه ای که از قرآن و اهل بیت(ع) جدا باشد سیم اتصال او به خداوند قطع خواهد شد. همچنین از نهج البلاغه و صحیفه ی سجادیه جدا نشود و مورد دیگری که دقت ویژه داشته باشد بحث مطالعه جدی و جامع است زیرا صرف مطالعه ی دروس حوزوی نمیتواند طلبه را غنی نماید.

 امیدی در پایان گفت: طلبه مسئولیت های مهمی در اجتماع دارد و باید در اجتماع تاثیرگذار باشد؛ طلبه ی منفعل به درد سربازی امام زمان(عج) نمی خورد و برای اینکه مؤثر باشد بایدهمیشه یک قدم جلوتر از بقیه باشد و حرکت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha