پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بالصور/ مدير القسم التعليمي للحوزات العلمية في البلاد يتفقد المركز الإعلامي للحوزة بقم المقدسة

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیّه گفت: با استفاده از خبر می توان ذائقه سازی کرد و جلوی اخبار وارداتی و انحرافی را هم گرفت؛ امروزه خبر یک ابزار جنگی است که با آن می توان نقشه های شوم دشمن را شکست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، امروز در حاشیه بازدید از رسانه حوزه در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه حوزه، گفت: تصور من از خبرگزاری حوزه این نبود، ولی امروز فهمیدم که این رسانه دارای گستردگی فراوان و در ابعاد گوناگون داخلی و خارجی  وارد عمل شده  قدم های فاخری برداشته و فراتر از خبر، پیشتازانه ذائقه سازی می کند.

ببینید:

فیلم | گستردگی کار در رسانه حوزه چشمگیر است

وی بیان داشت: یکی از نمادهای خبررسانی در قرآن کریم، هُدهُد سلیمان نبی است؛ در قرآن کریم آمده هدهد مردم یمن را به خوبی توصیف می کند و به جزئیات مختلف و کاملی در گزارش به سلیمان نبی پرداخته است.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: پیامبران ما همه خبررسان و حامل خبرهایی بوده اند که برای جهان سرنوشت ساز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خبر را نمی شود هرجایی اشاعه داد؛ هنر یک خبرنگار این است که بداند چه خبری را چه زمانی و کجا منتشر کند تا به هدفی که دارد برسد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: با استفاده از خبر می توان ذائقه سازی کرد و جلوی اخبار وارداتی و انحرافی را هم گرفت؛ امروزه خبر یک ابزار جنگی است که با آن می توان نقشه های شوم دشمن را شکست داد.

وی همچنین اظهار داشت: خبر درست می تواند آمار درست را به وجود بیاورد و آمار درست می تواند در تحلیل ها و تصمیم گیری ها تأثیر مستقیم داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد گفت: امروز در وضعیتی هستیم که حوزه در جایگاهی قرار گرفته که با انقلاب شکوهمند اسلامی همه منتظر هستند حرف آن را بشنوند.

وی افزود: حوزه ی امروز حرف های جدید بسیاری در حوزه فقه، کلام، پاسخگویی به شبهات مختلف، تمدن سازی و کشورداری دارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور بیان داشت: در این فضا رسانه ی حوزه باید خود را در جبهه ای وسیع و حساس ببیند و با تلاش، صبر و دقت بالا به نتایج خوبی هم دست پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای چندسال اخیر معاونت آموزش حوزه های علمیه گفت: در امور آموزشی از فرصت فضای مجازی استفاده ی بهینه شده و میزان مراجعات حضوری به حداقل رسیده است؛ بسیاری از فعالیت های مربوط به امور اداری این معاونت به صورت غیرحضوری و بوسیله ی فضای مجازی انجام می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    حاج آقا رستم نژاد عزیز وبزرگوار با سلام واحترام به محضر شریف حضرتعالی ای کاش می توانستم شما را ملاقات کنم یا این امکان می بود.ولی چه حیف که شما فرصت خواندن این مطالب ونظرات را ندارید. ای کاش هرکس شما را ملاقات می کند واین مطلب را می خواند گلایه ی بنده به عنوان یک طلبه کوچک حوزه علمیه قم را به حضور شما برساند. حاج آقا رستم نژاد عزیز وبزرگوار جنابعالی وهمکاران شریفتان درمجموعه ی مدیریتی حوزه به این تصمیم رسیدید که امتحانات به صورت مجازی برگزار گردد.به خدا قسم من از امتحان مجازی نفعی نبردم.من به عنوان کسی که سابقه ی شرکت در آزمون کنکور ارشدوحتی کسب رتبه یک شدم،و در سال های تحصیل جز طلاب درس خوان محسوب می شدم،به عرضتان برسانم که سطح آزمون وامتحانات بالا بوده است به طوری که به نظر می رسد نمره14آزمون تستی نمره ی18تا20آزمون تشریحی باشد.بالاخره نمره وامتحان ومعدل مثل شناسنامه ی شخص هست که باید همواره همراهش باشه واین معدل در مسیر آینده طلاب خواه ناخواه تاثیر گذار می باشد.بنده درامتحانات مرداد وشهریور شرکت کرده وواقعا نتوانستم نتیجه کسب کنم.چون ذات آزمون تستی گسب نمره ی دلخواه نیست.کسب نمره ی بالای 17نیست واصلا تقریبا کسب این نمره جز برای عده ای خاص واقعا دور ازدسترس هست.لذا ترتیبی اتخاذ فرمائید که طلابی که مثل بنده تلاش کردند ولی نشد،هم بتوانند مثل دوستانی که البته نمرات خوبی کسب کرده اند،نمزات کمی در کارنامه مان ثبت نگردد.با تشکر فراوان از همت جهادی شما در پیگیری کار طلاب.وبنده مدرک سطح2را واقعا تا 30 مهر برای ثبت نام در دانشگاه ورشته مدرسی معارف اسلامی باید همراه داسته باشم،بالاخره برای کسب نمره در این آزمون یت باید از طرق غیر شرعی واقعا نمره کسب کرد که صد درصد خلاف شرع است.یا باید درخواست دادتا امتحانی تسریحی برگزار گردد.لطفا اگر فرجی حاصل می گردد کسی امیدواری دهد یا راهنمایی فرماید کمال تشکر را دارم.والسلام علی عبادالله الصالحین.