جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاجبه/ رستم نژاد معاون آموزش

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: خبرگزاری حوزه به نوعی ویترین حوزه است و خروجی های حوزه، که جنبه خبری و رسانه ای دارند، فقط باید از طریق همین خبرگزاری منعکس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  در حاشیه بازدید خود از رسانه رسمی حوزه های علمیه که هفته پیش برگزار شد،گفت:فکر نمی کردم کار(خبرگزاری حوزه) اینقدر وسیع و تا این حد دارای ابعاد گوناگون باشد؛ اما طی این بازدید دیدم که  رسانه حوزه  کار بسیار وسیع و دارای ابعاد مختلفی انجام می دهد.

وی گفت: البته اهمیت رسانه از قبل در ذهنم بود و فکر می کنم که بحمدالله دوستان در این مجموعه ابعاد مختلف را دیده و برای آن ها برنامه و طرح دارند و موفقیت های زیادی هم تابه حال داشته اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: خبرگزاری حوزه به نوعی ویترین حوزه است و خروجی های حوزه،که جنبه خبری و رسانه ای دارند از طریق همین خبرگزاری منعکس شوند.

وی افزود: بنابراین مهم است آنچه به عنوان خروجی خبری در ویترین حوزه قرار می گیرد چه باشد و با چه ابزاری و چگونه انتشار می یابد تا تأثیرگذاری لازم را داشته باشد؛ همه  این ها نیازمند تدابیر و طرح های تخصصی است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: توجه به ویترین و نوع چینش آن در هر مجموعه ای یک دانش بوده و نیاز است بدانیم چه چیزهایی را و چگونه در ویترین بچینیم تا نتایج مورد نیاز را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: با توجه به حساسیت های مهمی که جایگاه حوزه علمیه در جهان امروز یعنی جهان بعداز انقلاب عظیم اسلامی دارد و دنیا دارد حوزه را نظاره می کند باید دقت لازم را داشته باشیم که در ویترین حوزه چه چیزهایی را قرار می دهیم تا جنبه های منفی نداشته و نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد:معتقدم چینش ویترین حوزه علمیه یک موضوع علمی است و لازم می دانم چند پایان نامه علمی در این مورد نوشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha