پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بالصور/ مراسيم عاشوراء في العتبة المعصومية المقدسة

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی بابیان این‌که نباید اجازه دهیم واقعه عاشورا تحریف عقلی شود، گفت: حادثه کربلا مقابله با جهل، انحراف و بی‌عدالتی بود که باید این مهم در همه مراسم‌ها و عزاداری‌ها مورد تأکید قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام قادری در سلسله سخنرانی‌های معرفتی که به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در قم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، با اشاره به تحریفات صورت گرفته از سوی برخی از افراد و مداحان اظهار داشت: تحت هیچ عنوانی نباید گزارش‌های ساختگی و جعلی وارد روضه و مداحی عاشورا شود

وی ادامه داد: مقصود ما از تحریف این است که مداحان و روضه‌خوان‌ها، روضه‌ها و مداحی‌شان باید مستند به مقتل‌های دسته اول باشد و مقتل‌هایی که نزدیک به‌واقع است، باشد.

حجت‌الاسلام قادری بیان داشت: بهره بردن و استفاده از منابع صحیح و درست موضوعی است که باید همواره مورد تأکید باشد تا خدای‌نکرده به‌صورت ناخواسته دست به تحریف نزنیم.

وی افزود: محتوی روضه‌ها و مداحی‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که در عین رعایت صداقت و صحت، مردم به امام حسین (ع) نزدیک شوند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: نباید به‌گونه‌ای واقعه‌ای کربلا را به تصویر بکشیم که مردم این فکر را بکنند که واقعه کربلا برای امام حسین (ع) مقدر شده بود.

وی تأکید کرد: نباید حادث ای کربلا را از الگو شدن خارج کنیم و این وظیفه‌ای ما است که اجازه ندهیم تحریفی در اصل واقعه رخ دهد.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: حادثه کربلا مقابله با جهل، انحراف و بی‌عدالتی بود که باید این مهم در همه مراسم‌ها و عزاداری‌ها باید مورد تأکید قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: عده‌ای با تحریف اصل قیام امام حسین (ع) می‌گویند ایشان از ترس جان خودش از مدینه به سمت کوفه حرکت کرد.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: این افراد امام را ضعیف جلوه می‌دهند و درواقع هدفشان تحریف اصل واقعه عاشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha