جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به وقایع فتنه سال۸۸ گفت: اگر تدابیر رهبری در فتنه سال۸۸ نبود غوغاسالاری در کشور حاکم می شد که بعد از آن هیج انتخاباتی در کشور مصون نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در بازدیدی که از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد داشت، در جلسه ای با مسولین این دفتر در یاسوج، با تسلیت ایام محرم و صفر با اشاره به نقش ماندگار حضرت زینب کبری و امام سجاد(ع) در ماندگار کردن و حفظ و حراست از مفاهیم عاشورا گفت: امام سجاد و حضرت زینب نقش مهم و بی بدیلی در حفظ و حراست از روح عاشورا داشتند واگر آن بزرگواران نبودند وقایع عاشورا در آن صحرا شایدگم میشد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: بنده در این همه سالی که در عرصه بین الملل فعالیت داشتم هرساله عاشورا را در کشورهای مختلف رصد کرده ام و به خوبی دیده ام که واقعه مهم و با عظمت عاشورا هرساله با شکوه تر از قبل برگزار شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان ساخت: آنچیزی که در طول قرن ها توانسته این تفکر نجات بخش را حفظ و حراست کند سرمایه های درونی این نهضت بزرگ همانند ایمان، اخلاص، رشادت، حماسه، شجاعت و.. بوده است و اکنون در عصر حاضر نیز پشتوانه این تفکر عظیم انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس و ملت ایران می باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع مقدس یک عاشورای مجددی بود که در ایران رقم خورد ابراز داشت: دفاع مقدس ما برگرفته از عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) بود که توانست آنگونه بدرخشد و از اسلام و نظام اسلامی دفاع و حراست نماید.

وی خاطرنشان ساخت: از بعد از رنسانس عالم با یک تفکر غیرالهی و مادی اداره شده و تفکری که علم،فناوری و دانش دارد اما در درون آن اندیشه غیر الهی و مادی وجود دارد و اکنون انقلاب اسلامی ایران می خواهد این نرم افزار تمدنی را تغییر دهد، نرمدافزار مادی و غیرالهی که آمریکا امروز سمبل آن است.

آیت الله اعرافی در قسمت دیگری از سخنان خود بااشاره به جایگاه مهم و رفیع شورای نگهبان در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی گفت: شورای نگهبان یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و قانون اساسی است که وظایف مهمی برعهده دارد که انتخابات بخشی از آن است.

وی افزود:ما مدعی هستیم که انتخابات نظام سرمایه داری ناسالم است و هنر ما این است که از عدم سلامتی که انتخابات های دنیا از آن رنج می برد دوری کنیم و انتخابات های سالمی داشته باشیم و خوشبختانه در طول این ۴۱ سال همه انتخابات ها در ایران سالم بوده است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به وقایع سال ۸۸ در ایران و تدابیر رهبری معظم انقلاب گفت: اگر تدابیر رهبری در فتنه سال۸۸ نبود غوغاسالاری در کشور حاکم می شد که بعد از آن هیچ انتخاباتی در کشور سالم برگزار نشود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همه باید دقت کنند که در انتخابات معنا و مفهوم حقیقی  مردم سالاری دینی رعایت شود.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این جلسه حجت الاسلام خرم روز مسول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این مرکز ارائه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha