جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه کهگیلویه و بویر احمد

حوزه/ مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با سخنرانی آیت الله اعرافی در سالن همایش های سپاه استان برگزار شد.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام عبدالمومن موسوی، مدیر سابق حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد، حجت الاسلام صفدر پناهی به عنوان مدیر جدید حوزه استان معرفی شد.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، جنگ تحمیلی را گنجینه گرانبهایی دانست که باید بیش از پیش مردم به ویژه نسل نو را با معارف و برکات آن آشنا کرد.

وی با محکومیت مجدد توهین به نبی مکرم اسلام(ص)، تاکید کرد: بدون آیات وحی و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) این همه حقایق ژرف و عمیق شناخته نمی شد و تا ابد درب هدایت و معنویت بر بشریت بسته بود، نبی مکرم اسلام(ص) بود که توانست بشر را از بت پرستی و انحرافات و گمراهی ها نجات دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: حوزه و دانشگاه اگر می خواهند به موفقیت برسد باید معارف والای نبی مکرم را مد نظر خود داشته باشند.

آیت الله اعرافی همچنین با اشاره به برخی اقدامات تحولی حوزه، برای مدیریت استان و به ویژه حجت الاسلام صفدر پناهی آرزوی توفیق و خدمت به حوزه و نظام اسلامی کرد و از زحمات حجت الاسلام موسوی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد نیز در این مراسم برای حجت الاسلام عبدالمومن موسوی آرزوی توفیق کرد و حجت الاسلام صفدر پناهی مدیر جدید حوزه استان را فردی با تجربه، توانمند و آگاه به امور حوزه ها دانست.

امام جمعه یاسوج گفت: علمای بزرگ حوزه در طول تاریخ حافظ استقلال و عزت اسلام و مسلمین بوده اند و در این راه نیز جان خود را فدا کرده اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است که امروزه توانسته نظام سلطه را در عرصه های گوناگون به چالش بکشاند.

 این مراسم با حضور مسئولین نهادهای حوزوی و  مسولین عالی استانی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha