پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفیر مذهبی گردشگری

حوزه/حجت الاسلام سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سفیر گردشگری مذهبی این استان انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، طی آیینی بعد از نماز جمعه امروز ۱۱ مهرماه شهر یاسوج، حجت الاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سفیر گردشگری مذهبی این استان انتخاب شد.

مجید صفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت:  صنعت گردشگری نقش مهمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد، افزود: گردشگری مذهبی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها است که نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه فرهنگ گردشگری، تصریح کرد: ائمه جمعه در تبلیغ و ترویج فرهنگ گردشگری مذهبی نقش مهمی دارند.

صفایی ادامه داد: انتخاب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج به عنوان سفیر گردشگری مذهبی می‌تواند نقطه امیدبخشی برای ترویج و پیشرفت گردشگری مذهبی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

گفتنی است، کهگیلویه و بویراحمد حدود 296 بقعه متبرکه دارد که تعدادی از این امامزادگان توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

وجود بقاع متبرکه بسیار و معرفی آنها به عنوان قطب مذهبی و گردشگری در ایام مختلف سال می‌تواند علاوه بر معرفی این مکان‌های مقدس، فرصتی برای رونق گردشگری مذهبی در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha