جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی

حوزه/ حوزه‌ها جایگاه رشد هستند جامعه حوزوی جامعه‌ای است که انسان‌ها را در مسیر بالندگی تربیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد که با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، فرمانده سپاه فتح و طلاب و مسئولان استانی در سالن همایش های سپاه استان برگزار شد، گفت: یکی از شاهکاری حوزه علمیه انقلاب اسلامی است و انقلاب یکی از ظرفیت‌های حوزه علمیه است که توانسته استکبار را از حیث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و در بُعد فرهنگی و قدرت نظامی به چالش‌ بکشاند.

وی با بیان اینکه امروزه حرف نو را انقلاب اسلامی می‌زند، افزود: افکار جدیدی که جامعه بشری را متعالی و جهان تشنه آن است سخنان جمهوری اسلامی است و حوزه علمیه مولد انقلاب اسلامی است که توانسته مثل خورشید بدرخشد.

وی با اشاره به ستاره درخشان انقلاب اسلامی در ابعاد فرهنگی و سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ایران اسلامی گفت:  رمز برجسته این درخشش تفکر و اندیشه حوزوی است و خون علمای بزرگ این درخشش عظیم را برای انقلاب اسلامی به وجود آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علما و بزرگان و مراجع ما در این مسیر زحمت کشیدند و احکام اسلام را از منابع خودش استخراج کرد لذا هر جامعه‌ای بخواهد در مسیر استقلال و عزت قدم بردارد اگر عالم فرزانه و حوزوی داشته باشد عزت پیدا می‌کند و استقلال آن حفظ می‌شود که تاریخ گواه این سخن است چرا که علما هیچ‌گاه زیر بار ذلت نرفتند و در راه عزت و آزادی بشر قدم برداشتند تا جایی که جان خود را دادند.

وی تصریح کرد: حوزه‌ها جایگاه رشد هستند جامعه حوزوی جامعه‌ای است که انسان‌ها را در مسیر بالندگی تربیت می‌کند.

وی با اشاره به سفر آیت‌الله اعرافی گفت: در این سفر کاری مصوبات ارزشمندی در بحث راه‌اندازی رشته‌های جدید و همچنین توسعه حوزه‌های علمیه در مرکز استان خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان ساخت: هر جامعه‌ای که عالم فرزانه و حوزوی داشته باشد آن رشد یافته است در همین منطقه خودمان هر منطقه‌ای که عالم داشت چگونه بود اما هر منطقه‌ای که عالم و حوزوی ندارد کم کم دچار انحراف و انحطاط می رود چرا که این حوزه ها هستند که می‌توانند بشریت را نجات دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha