پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، روحانیون و طلاب اهل سنت و تشیع، کنگره شعر اهل‌ بیت (ع) در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جمعی از روحانیون اهل سنت و  تشیع کردستان،  کنگره شعر اهل‌ بیت (ع) امروز در سنندج برگزار شد.

در این کنگره، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: خون شهدای این نظام درخت انقلاب را تنومند تر و پرثمرتر ساخته است.

حجت الاسلام احمد حاتمیان در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس را باید عامل اصلی بقای فرهنگی دینی و اسلامی و نیز اقتدار کنونی انقلاب اسلامی دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اختتامیه کنگره شعر اهل ‌بیت علیهم الاسلام ۱۴اسفندماه سال گذشته با حضور هنرمندان و شعرا استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ایلام طراحی شده بود اما به‌دلیل شرایط ویروس کرونا، این برنامه فرهنگی و دینی به تاخیر افتاد و امروز برگزار گردید.

حجت الاسلام حاتمیان افزود: تبیین و ترویج فرهنگ حیات ‌بخش و انسان‌ ساز اهل‌ بیت (ع) و بازخوانی ابعاد شخصیتی،دینی، سیاسی و... رسول اکرم (ص) با زبان شعر برای مردم، تاکید بر مشترکات و محورهای وحدت امت اسلامی و وحدت شیعه و سنی از شاخص‌ترین اهداف اساسی این کنگره می باشد.

وی در اضافه کرد: با وجود اینکه اختلاف اندیشه و برادشت های مختلف از دین اسلام، بازهم اهل بیت علیهم السلام مورد تکریم همه مذاهب اسلامی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: اهل بیت علیهم السلام و سیره آنان برای تمام مسلمین یک الگوی بزرگ از دیانت و معنویت است.

حجت الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه وحدت و همگرایی شیعه و سنی از دیگر اهداف این کنگره می باشد، گفت: تمامی اندیشمندان در همه مسائل‌های علمی، علوم انسانی و تربیتی اختلاف اندیشه داشته اما اختلاف نظرات لازمه حیات انسانی بوده چرا که در یک نقطه مشترک تجمیع و منشاء شکوفایی و گسترش اسلام می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha