جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قوامی

حوزه/ از زمان راه اندازی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه فعالیت ها و برنامه های بسیار خوبی برای اعتلای حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی صورت گرفته است.

حجت الاسلام سید محی الدین قوامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه  دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه از زمان راه اندازی، فعالیت ها و برنامه های بسیار خوبی برای اعتلای حوزه و روحانیت درعرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی  انجام داده است، گفت: از جمله این برنامه و فعالیت ها راه اندازی کمیسیون اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه است. در این رابطه ۵۰ جلسه با عضویت نهادهای حوزوی و غیرحوزوی مرتبط و تأثیرگذار نظام برگزار شده است.

مدیر گروه برنامه ریزی ترویجی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: از فعالیت دیگر این دفتر، برگزاری کمیته های تخصصی می باشد که از جمله آنها کمیته کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه و بررسی نقش حوزه و روحانیت در پیشگیری و درمان آسیب هاست.

حجت الاسلام قوامی گفت: در این رابطه، طرح جامع  ۴ مرحله ای  درمان و کاهش ۷۰ آسیب اجتماعی تهیه شده است. این طرح مورد موافقت مسئولین و نهادهای کشور قرارگرفته و بزودی وارد مرحله نهایی می شود. قطعا اجرای این برنامه بلند مدت می تواند زمینه ساز تحقق جامعه  اسلامی، دولت اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی باشد.

مدیر گروه برنامه ریزی ترویجی اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با بیان این که موضوع پدافند غیر عامل حوزه های علمیه و طراحی آن دیگر برنامه ای بود که مورد توجه مسئولین این دفتر قرار گرفته است.

وی بیان داشت کارگروه هایی با عناوینی همچون ولایت فقیه طراحی و اجرا شد. در این رابطه برای دانش افزایی طلاب و اساتید و تربیت اساتید مدرس با همکاری دبیرخانه خبرگان رهبری قدم های بسیار مثبتی در حوزه برداشته شده است.

حجت الاسلام قوامی گفت: اما چرا ولایت فقیه مورد توجه  قرار گرفته و برای ترویج آن قدم هایی برداشته شده چون جایگاه این بحث در اسلام و انقلاب بسیار مهم است و دشمنان هم از زمانی که به اهمیت این بحث پی برده اند  برای از بین بردن و تخریب آن از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند.

وی با بیان این که  کسی منکر نفوذ فریب خوردگان نیست، عنوان کرد: این دفتر در تلاش است تا اجازه ندهد برنامه دشمن در حوزه و مراکز دیگر به نتیجه برسد که از جمله تلاش های این دفتر تربیت استاد و دانش افزایی در موضوع ولایت فقیه در میان حوزویان است.
مدیر گروه برنامه ریزی ترویجی اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: این کار از سه سال قبل در کشور شروع و تا کنون ۵ دوره آن با حضور اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام قوامی اضافه کرد: از دیگر برنامه ها و فعالیت های این دفتر، راه اندازی کارگروه بررسی نحوه مواجهه با هجوم اسناد بین المللی به هویت انقلاب اسلامی  مانند سند ۲۰۳۰ و fatf و کارگروه مبارزه با اعتیاد و مصرف دخانیات، مبارزه با کاهش جمعیت، کارگروه روحانیت در صدا وسیما و تلویزیون با هدف تعامل و تفاهم حوزه با صدا و سیما برای همکاری بیشتر، کارگروه گسترش منشور روحانیت، راه اندازی کارگروه نمایشگاه اجتماعی سیاسی و کارگروه ترویج و دانش افزایی مبانی انقلاب و مسائل اجتماعی سیاسی با برگزاری صدها جلسه در کشور در قالب کارگاه و نشست در میان طلاب بوده است.
مدیر گروه برنامه ریزی ترویجی اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه راه اندازی کارگروه مناسبت های سیاسی اجتماعی و همایش برگزاری شخصیت های انقلابی، کارگروه راه اندازی تجمع های سیاسی، راه اندازی طرح ارتقای رضایت مردم از نظام و روحانیت، راه اندازی بانک تشکل های اجتماعی سیاسی حوزه، راه اندازی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه از دیگر اقدامات دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه است.
حوزه با همکاری و مشارکت گروه های جهادی حوزوی در بحث زلزله و سیل کرمانشاه و لرستان با اعزام ۳ هزار مبلغ در طول چندین ماه، با تخصص های  مختلف در قالبهای خدمات اجتماعی، روان شناسی، مشاوره، توزیع مواد و... خوش درخشید.
وی بیان داشت: این ستاد که همگی مراکز حوزوی در آن عضو فعال دارند، دارای چندین کمیته است از جمله روان شناسی، اعزام و مشاوره، پیشگیری و توزیع اقلام، رسانه، تامین محتوای علمی و.. است و طلبه ها و اساتید انقلابی و جهادی، طبق علاقه و توانمندی خود با هرکدام از این کمیته  ها در حال همکاری می باشند.
قوامی گفت: در عملیات جهادی پیرامون کرونا قریب به ۲۰ هزار جهادگر حوزوی در سراسر کشور در قالبهای مختلف فعالیت جهادی داشتند. همچنان‌که بررسی حقوق بشر آمریکائی و افشای جنایات آمریکا از دیگر اقدامات دفتر با همکاری نهادهای مرتبط از جمله سازمان جوانان حقوق بشر آمریکائی بوده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha