جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ اعلام عادی سازی رژیم آل خلیفه با صهیونیست ها، ملت بحرین را با یکدیگر متحد تر نموده و با انگیزه بیشتری علیه حکومت آل خلیفه مبارزه می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، مردم بحرین از همان ساعات اولیه اعلام عادی سازی روابط رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی اعتراضات خود را در فضای مجازی و حقیقی نسبت به این اقدام جنایت بار و خیانت در حق آرمان فلسطین اعلام کردند.و بحرین در شب ها و روزهای گذشته شاهد نا آرامی و اعتراضات گسترده بوده است.

وحدت گروه های بحرینی در انزجار از اسرائیل و انفعال اخوان المسلمین بحرین

 در حالی ۹ روز از اعتراضات ملت بحرین به اقدام غیر قانونی رژیم بحرین در عادی سازی روابط با  رژیم غاصب قدس می گذرد ، پایگاه خبری «مرآة البحرین» در گزارشی تحلیلی اعلام کرد: "در چند روز اخیر همه طیف ها و جریان های مردمی بحرین از جمله جمعیت های زنان و تشکل های جوانان و نخبگان از اسلام گرا، لیبرال، چپ گرا، راست گرا و شیعه و سنی یک‌ صدا مخالفت خود را با سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کردند و جبهه‌ گسترده واحدی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهان و آگاه سازی آن در مقابل رسانه های حکومتی تشکیل دادند، اما اخوان المسلمین ترجیح داد همانند جریان های داخلی امارات سکوت کند و یا با بیانیه های بی خاصیت برای حکومت توجیه بتراشد.

اخوان المسلمین همواره در سال هایی که در بحرین فضای آرامش حاکم بوده و تنش های سیاسی کاهش پیدا کرده، مساله فلسطین را با ادبیات خود به گونه ای تبلیغ می کرد که انگار جایی در قلبشان باز کرده، اما اکنون و بعد از امضای توافق سازش عملکردشان در راستای توجیه تراشی برای حکومت و داستان سرایی های پوچ و بی هدف بوده است".

اما از همان ساعات اولیه اعلام علنی نمودن روابط و عادی سازی بحرین و رژیم صهیونیستی همه اقشار ملت بحرین از هر گروه و حزبی چه سنی و چه شیعه، زن و مرد و حتی کودکان بحرینی انزجار و مخالفت خود را با این اقدام قبیح آل خلیفه اعلام کردند و با برپایی تظاهرات روزانه و شبانه و سر دادن شعارهایی علیه عادی سازان و خائنان این اقدام را جنایتکارانه خواندند.

در حالی که رژیم صهیونیستی سال هاست در منطقه خاورمیانه از فلسطین و لبنان گرفته تا اکثر کشورهای منطقه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با کمک مزدورانش در منطقه زندگی میلیون ها مسلمان را به آتش کشیده است برخی از کشورهای مرتجع عربی همچون بحرین آتش زدن پرچم اسرائیل را جرم اعلام کرده و برای کسانی که اقدام به این کار کنند آنها را به  ۳ سال زندان محکوم می کند. سال گذشته دادگاه بحرین یک شهروند این کشور را به اتهام آتش زدن پرچم رژیم اسرائیل به ۳ سال زندان محکوم و درخواست تجدیدنظر در حکم وی را نیز رد کرد.

جرم آتش زدن پرچم اسرائیل در بحرین ۳ سال زندانی است

به گزارش تارنمای شبکه خبری الجزیره، این شهروند بحرینی در تظاهراتی در حمایت از ملت فلسطین در ماه مه پرچم رژیم اسرائیل را به آتش کشیده و به همراه ۱۰ نفر از دوستانش در روستای محل سکونت خود علیه این رژیم شعار سر داده بود.

رسانه های اسرائیلی هم به این موضوع پرداختند. روزنامه «تایمز اسرائیل» در این باره نوشت که حکم دادگاه بحرین باعث خشم بسیاری از بحرینی ها شده و کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور این حکم دادگاه را در جهت تلاش حکومت بحرین برای نزدیک تر شدن به اسرائیل و عادی سازی روابط با این رژیم می دانند.

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین نیز در تیرماه ۹۸ هم در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به ادامه تلاش های کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: منامه خواستار صلح با اسرائیل است.

پیش از این نیز «موشیه عمار» خاخام صهیونیست در سفری کم سابقه به بحرین سفر کرده و با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور دیدار کرده بود. رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که سفر این خاخام صهیونیست به بحرین با دعوت پادشاه این کشور انجام شده و وی در بحرین با افرادی از قطر، کویت، اردن، لبنان و مصر نیز دیدار کرده است.

در واقع این اقدام رژیم آل خلیفه در سال گذشته نشان از آماده کردن زمینه برای اعلام عادی سازی با رژیم غاصب قدس بود.اگر چه روابط رژیم بحرین و رژیم غاصب قدس به سال ها پیش بر می گردد و در طی این سال ها هیئت های اسرائیلی و خاخام های صهیونیستی با مقامات بحرین دیدار می کردند اما در روزهای اخیر گستاخی آل خلیفه به اوج خود رسید و با امضای توافق نامه با این رژیم کودک کش بیش از پیش سر سپردگی خود را به صهیونیست ها نشان داد.

اما مجازات زندانی شدن برای سوزاندن پرچم رژیم صهیونیستی که از سوی رژیم آل خلیفه در نظر گرفته شده بود، تاثیری بر رویکرد صهیونیست ستیزی مردم بحرین نداشت به طوری که در روزهای اخیر مردم بحرین با به آتش کشیدن پرچم اسرائیل خشم و انزجار خود را از این رژیم جعلی اعلام کردند.

نقش بستن پرچم اسرائیل بر سطل های زباله در بحرین

مردم بحرین برای نشان دادن انزجار و تنفر خود از رژیم غاصب قدس تصویر این رژیم جعلی را بر روی سطل زباله رسم کردند تا با این اقدام خود نشان دهند که این رژیم به زباله دان تاریخ خواهد افتاد و حامیان و متحدان صهیونیستی نیز سرنوشتی جز اربابان خود ندارند.

عادی سازی روابط بحرین- اسرائیل موتور محرک انقلاب بحرین شد

پیش از اعلام علنی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی انقلاب و اعتراضات ملت بحرین در روال عادی خود در جریان بود، اما در حال حاضر اعلام عادی سازی رژیم آل خلیفه با صهیونیست ها ملت بحرین را با یکدیگر متحد تر نموده و با انگیزه بیشتری علیه حکومت آل خلیفه به مبارزه خود ادامه می دهند.

اعلام عادی سازی در منطقه از این به بعد گروه های مقاومت را از ایران و سوریه و عراق گرفته تا لبنان و نیجریه و یمن و تمام آزادگان جهان را برای دفاع از آرمان فلسطین یکپارچه و مصمم تر می کند و رژیم غاصب قدس  را به آخرین روزهای حیات منحوسش نزدیک و نزدیک تر می نماید.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha