سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دیروز کنشگرانی بودیم که نظام جهانی را به چالش کشید و امروز نیز رمز موفقیت نظام دیپلماسی ما همان کنشگری و به چالش کشیدن نظام جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت و ارتباط ویدئو کنفرانس با رهبر معظم انقلاب، با تجلیل از ایثار و جان‌فشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در روزهایی که سردمداران دنیا و استکبار جهانی، صدام را تشویق به حمله علیه جمهوری اسلامی تازه انقلاب کرده می کردند هیچگاه باور نداشتند که انسان‌های آزاده، و شجاعی همانند شما در ایران وجود داشته باشد و اینگونه در برابر آنها ایستادگی کنید.

وی افزود: تحلیل دشمن از نابودی انقلاب، در کشور ما به دلیل آنکه تازه انقلاب پیروز شده،  تحلیل درستی بود، اما موضوعی که آنها نمی دانستند، این بود که انقلاب در ایران با دیگر انقلاب‌های جهان تفاوت دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویتی جدید به نام نفی طاغوت‌ به مردم بخشید، گفت: قبل از پیروزی انقلاب، ایران کشوری مسلمان بود، اما پس از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره)، مسئله نفی طواغیت عنصر اصلی تشکیل دهنده جامعه و سیاست خارجی ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان تاب تحمل این حکومت را نداشته و ندارند، مطرح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان دریافتند که این جریان، آینده آنها را به خطر خواهد انداخت.

نماینده ولی در استان همدان تصریح کرد: شعار «نه شرقی، نه غربی»، نه یک شعار که به صورت عملی شاهد رخ دادن آن در جمهوری اسلامی بوده ایم و لذا انقلاب اسلامی از همان زمان شکل‌گیری تا امروز هیچگاه تعهدی نه به غرب و نه به شرق نداشته است.

وی با بیان اینکه نفی ظلم، استکبار و رسیدن به نظم عادلانه بین‌المللی، هدف انقلاب اسلامی بود، خاطر نشان کرد: دشمنی که با مشاهده انقلاب اسلامی آینده خود را در خطر دید، جنگ هشت ساله را از طریق عراق بر ملت و کشور ما تحمیل کرد.

حجت الاسلام والمسملین شعبانی با اشاره به مجاهدت های رزمندگان و جوانان در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: ما نسل جامانده از آن نسل با عظمت هستیم که تبعیت از ولایتمداری، ارتباط با امام (ره) و حضور در دفاع مقدس زمینه ساز تعالی آنها شد.

وی با بیان اینکه انسان به حال شما غبطه می‌خورد، گفت: اینکه یک جوان همچون شهید هاشمی اینگو با قدرت حرف می زند و حضور در جبهه ها را نه برای پیروزی، نه برای شکست که برای رضای خدا اعلام می کند، حاکی از تربیت در مکتب امام (ره) دارد که با نفس قدسی خود چنین جوانانی را عارف گونه تحویل جامعه داده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امروز راهی که شما دیروز آن را شروع کردید توسط جوانان نسل سوم و چهارم ادامه پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: حضور جوانان در جبهه مقاومت و دفاع از حرم بیانگر مستمر بودن همین مسیر نورانی شما است

وی، مبتنی بودن آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس بر مقاومت را علت زنده ماندن آن عنوان کرد و گفت: اگر از آرمان‌ها و اهداف دیروز عقب‌نشینی نکنیم امروز به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد، بنابراین امروز نیازمند ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه خصوصا در بین نسل جوان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: دیروز کنشگرانی بودیم که نظام جهانی را به چالش کشید و امروز نیز رمز موفقیت نظام دیپلماسی ما همان کنشگری و به چالش کشیدن نظام جهانی است.

وی با بیان اینکه امروز باید نگاه و تفکر شهید هاشمی را در جهان احیا کنیم، گفت: برآیند تحقق و احیا این تفکر، شکل‌گیری نظام عادلانه جهانی، مبتنی بر عنصر نفی طواغیت خواهد بود.

امام جمعه همدان در پایان صحبت های خود با تقدیر از اقدامات کادر درمانی، مطرح کرد: امروز مسئولان بدانند که شهدا و جانبازان عزیز ما نظاره‌گر تمامی اعمال و رفتار آنها هستند و در روز قیامت باید پاسخگوی تمام آنها باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha