جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست آنلاین منشور طلبگی

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری سلسله نشست‌های اخلاقی آنلاین، در سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۳۹۹ با عنوان «منشور پیدا و پنهان در زندگی طلبگی» خبر داد.

مریم جان جان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های اخلاقی با عنوان «منشور پیدا و پنهان در زندگی طلبگی»، بیان داشت: این سلسله نشست ها، با همکاری روابط عمومی و فناوری اطلاعات مرکز مدیریت و با حضور حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ماه های تحصیلی سال جاری طلاب، برگزار خواهد شد که نخستین جلسه آن در  تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷ عصر از طریق لینک live.whc.ir/Hamedan برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باید تمامی پرچمداران حوزه های علمیه خواهران، تلاش کنند که طلاب به رشد جامع و متوازن در تمامی ابعاد تربیتی، تهذیبی، علمی، آموزشی، مهارتی و پژوهشی دست پیدا کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان توجه به هویت طلبگی را یک رسالت  مهم دانست و  افزود: هنگامی که رسالت یک طلبه و منشور پیدا و پنهان در زندگی او شناخته و تقویت شود، راه حرکت و رشد رو به جلو برای او باز می شود و وجود فرهنگ و رویکرد اخلاق مدارانه در حوزه های علمیه از ضرورتی حکایت می کند که برای ایفای رسالت حوزویان به ویژه در جامعه کنونی، اهمیتی دوچندان بلکه صد چندان دارد.   

وی تصریح کرد: باید دغدغه اصلی تمامی ارکان حوزه های علمیه، تهذیب و پرورش طلاب مهذب باشد زیرا که به تصریح قرآن کریم تزکیه مقدم بر تعلیم است، بنابراین محور تمامی برنامه های تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران باید کسب فضایل اخلاقی باشد.

خانم جان جان در پایان با اشاره به مخاطبین این نشست که طلاب، مبلغین، دانش آموختگان و ... در سراسر کشور هستند، افزود: با هماهنگی فناوری اطلاعات مرکز مدیریت، بستر استفاده همه طلاب از این نشست ها فراهم شده و از همه فعالین فرهنگی عرصه خدمت در مکتب امام زمان(عج) درخواست می شود، اطلاع رسانی های گسترده جهت حضور حداکثری و بهره مندی از مباحث مطرح شده در این نشست را فراهم کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha