سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/  آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: درواقع ولایت‌فقیه دانشگاهی برای صدور انقلاب به‌تمامی جهانیان و جبهه‌های مقاومت بود و ما امروز ثمرات و نتایج آن را در سراسر منطقه و جهان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار کرد: امام راحل فرمود که ما با دفاع مقدس انقلاب را به جهانیان صادر کردیم.

وی افزود: درواقع ولایت‌فقیه دانشگاهی برای صدور انقلاب به‌تمامی جهانیان و جبهه‌های مقاومت بود و ما امروز ثمرات و نتایج آن را در سراسر منطقه و جهان شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اظهار کرد: در نخستین ماه‌های رهبری امام خامنه‌ای و در اولین هفته دفاع مقدس پس از جنگ تحمیلی، ایشان به این مناسبت با تأکید بر پیروزی بلاشک رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس جوابی قاطع به شبهات رواج یافته در آن روزها می‌دهد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه معظم له در این زمان هفت تذکر دادند که یکی از آن‌ها حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود، با تأکید بر ضرورت حفظ آثار دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آتی، اضافه کرد: یادمان‌ها و کاروان‌های راهیان نور که هر سال توسط سازمانی با همین نام برگزار می‌شود در پی تحقق این مهم هستند.

وی افزود: انقلاب‌های درونی و تحولاتی که در این سفرها به برکت قدمگاه شهدا به وجود می‌آید و ارتباط قلبی بین النسلی که در آن حاصل می‌شود سال‌به‌سال نه‌تنها با گذر زمان افول نمی‌کند بلکه بر شور و شدت آن افزوده می‌شود و استقبال از اردوهای راهیان نور به‌ویژه در جوانان به نحو چشم‌گیری رو به افزایش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: راه‌اندازی موزه‌های دفاع مقدس در شهرهای مختلف مانند بجنورد، خرمشهر، کرمان، همدان، شهرکرد و... به‌ویژه باغ‌موزه بزرگ دفاع مقدس در تهران اقداماتی است که دراین‌باره صورت پذیرفته و باید تداوم یابد.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر خدمات اجتماعی نیروهای مسلح در شرایط صلح و پس از جنگ، اظهار کرد: اکنون بر کسی پوشیده نیست در همه حوادث طبیعی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج پا به پای امدادگران هلال‌احمر در اولین ساعات حادثه حضور پیدا می‌کنند و با تمام امکانات لجستیکی و تخصصی مهندسی و درمانی مشغول به فعالیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نقش‌آفرینی ایشان در زلزله‌های سهمگینی چون بم و سرپل ذهاب یا سیل فراگیر سال گذشته خود گواهی بر این مدعاست.

وی ادامه داد: علاوه بر این تأسیس قرارگاه‌هایی از نوع خاتم‌الانبیا (ص)، پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی در سپاه پاسداران با هدف خدمت‌رسانی و توسعه زیرساخت‌هایی نظیر سد، راه، پالایشگاه و... یا خدماتی که نیروی زمینی ارتش و هوانیروزِ آن در حوادث طبیعی انجام می‌دهند و بسیاری موارد دیگر در تداوم و ترویج فرهنگ خودباوری و ایثار پس از سال‌های دفاع مقدس تأثیر بسزایی در ارتقای قدرت ملی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha