جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر ایرج حریرچی

حوزه/ معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازگشت محدودیت‌های کرونایی به برخی استان‌ها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر ایرج حریرچی با اعلام این خبر گفت: در استان قم با توجه به افزایش ابتلا در روزهای اخیر، با موافقت ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا محدودیت‌هایی اعمال خواهدشد.

وی افزود:در استان آذربایجان شرقی نیز ستاد استانی با توجه به اختیارات استانی تصویب شده، در برخی مکان‌ها که افزایش قابل توجه ابتلا دارد، مجبوریم قسمتی از دورکاری‌ها و فاصله گذاری‌های فیزیکی اجرا خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از کاهش میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه، گفت: همزمان ویروس دچار جهشی شده که سرایت پذیری آنرا بالا برده است.

دکتر حریرچی افزود: در تمام کشورها سرایت پذیری انتقالِ درون خانوادگی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در موج‌های قبلی همه گیری، معمولا شکل انتقال درون جامعه‌ای بود و انتقالِ درون خانوادگی به میزان وجود داشت، اما این انتقال هم اکنون افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مردم باید درون خانواده‌ها مراقبت بیشتری کنند، چرا که الان هر کسی مبتلا می‌شود دیگر اعضای خانواده هم را مبتلا می‌کند که خطرناک است و ممکن است موج‌های دیگری ایجاد کند.

دکتر حریرچی خاطر نشان کرد: با هر جهش ژنی که ویروس پیدا می‌کند و به سمت بدترشدن می‌رود، وظیفه ما در قبال رعایت اصول سه گانه زدن ماسک، شستن مداوم دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیشتر می‌شود.

 از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنید

وی از مردم خواست از حضور در مراسم ترحیم و تشییع و تجمع و گردهمایی‌ها در مراکز تفریحی و پارک‌ها خودداری کنند تا بتوانیم بر این بیماری غالب شویم. 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: هر گونه تماس اجتماعی و مجاورت با دیگران، انتقال بیماری را بالا می‌برد، حتی اگر این تجمع و تماس برای کار واجب و ضرروی باشد باید آگاهانه انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: در مسائلی که مربوط به معیشت و آموزش مردم است باید تماس‌ها حداقلی باشد تا چرخ اقتصاد مختل نشود، اما تماس‌های غیر ضروری، مسائل تفریحی و تجمع در مراکز تجاری و خرید باید به حداقل برسد.

بررسی پیشنهادهای اعمال محدودیت در تهران

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره احتمال اعمال محدودیت در تهران با توجه به وضعیت قرمز آن، گفت: در مورد تهران رئیس ستاد مقابله با کرونای کلان شهر تهران و استانداری، درخواست‌هایی دارند که در حال بررسی است.

دکتر حریرچی گفت: اگر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در این زمینه به جمع بندی برسد، اقداماتی انجام خواهد شد.

وی افزود: تهران علاوه بر اهمیت آن، به علت کثرت و تراکم جمعیت و تاثیری که در کل کشور دارد، پیشنهادهایی در خصوص تصمیمات جدید شده است که به محض تصویب اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دیاکو IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    درود وقتی در ادارات و دانشگاهها که محل تجمع روزانه تعداد زیادی از مردم است پروتکل بهداشتی رعایت نمیشود توقع جمع شدن این پاندمی را نداشته باشید.در همین وضع سیاه ثبت نام حضوری در مکان های سربسته دردانشگاه آزاد درحال انجام است .مردم به ماسک خالی دلخوشند در حالی که تجمع با وجود داشتن ماسک برای انتقال این ویروس کافی است.غیر از این بود این همه از کادر درمان با وجود رعایت کامل مبتلا نمی شدند.از پس موسسات برنیایید از پس مردم کوچه و خیابان هم برنخواهید امد.