جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید درایتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان به لزوم شناسایی طلبه هایی که خوب درس می خوانند و مستعد حوزه هستند، اشاره و خاطر نشان کرد: کار المپیاد کار بسیار ضروری و لازم و در راستای حفظ سنت ها و نظام حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید درایتی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد درباره برگزاری المپیاد علمی فقه و اصول حوزه خراسان، گفت:  این کاری بسیار خوب و عالی است و وقتی شنیدم خیلی خوشحال شدم، زیرا دغدغه چند ساله ام بوده است.

وی به لزوم شناسایی طلبه هایی که خوب درس می خوانند و مستعد حوزه هستند، اشاره و خاطرنشان کرد: کار المپیاد کار بسیار ضروری و لازم و در راستای حفظ سنت ها و نظام حوزه است.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به لزوم توجه به مسئله نخبگان و شناسایی مستعدان، ابراز کرد: برنامه ای مانند المپیاد علمی موجب جذب افراد به سوی علاقه مندی هایشان می شود و با شناسایی آنان می توان علاوه بر تقویت انگیزه و ایجاد شور و نشاط علمی بیشتر، به سرمایه گذازی نسبت به این طلاب دقت نظر داشت.

وی، یکی از شاخص های فاخر برگزاری المپیاد را سطح سؤالات دانست و اظهار کرد: این مسئله که چه چیزی از فهم، حفظ، تحلیل، نظریه پردازی یا درک مطلب را می خواهیم به دست بیاوریم بسیار مهم است.

استاد  حوزه علمیه خراسان در پایان پیشنهاداتی درباره چگونگی طراحی سؤالات و هدفمندی برای شناسایی افراد و سطح علمی آنان بیان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha